تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۰۲۵۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک فعال صنفی بازار آهن:

نوسانات دست از سر بازار آهن برنمی‌دارد/ افزایش قیمت حتی زیر سایه سنگین کرونا

می متالز - یکی از فعالان بازار آهن در مازندران با بیان اینکه نوسانات بازار آهن به حدی غیر قابل پیش بینی است که حتی در سایه کرونا هم بازار دست از افزایش قیمت بر نمی‌دارد؛ گفت: طی روزهای اخیر، قیمت هر کیلو آهن‌آلات تا 300 تومان افزایش پیدا کرده است.
نوسانات دست از سر بازار آهن برنمی‌دارد/ افزایش قیمت حتی زیر سایه سنگین کرونا

به گزارش می متالز، علیرضا عمادی یکی از فعالان بازار آهن در مازندران در خصوص آخرین نوسانات قیمتی انواع آهن‌آلات در بازار می‌گوید: نوسانات بازار آهن به حدی غیر قابل پیش بینی است که حتی در سایه کرونا هم بازار دست از افزایش قیمت بر نمی‌دارد.

وی افزود: این بازار پر تلاطم همواره در تلاش برای جهش و ثبت رکورد تازه‌ای در قیمت‌گذاری انواع مقاطع فولادی در بازار آهن است. 

این فعال صنفی بازار آهن خاطرنشان کرد: طی سال‌گذشته عواملی نظیر نوسانات قیمت دلار، کمبود کک برای تهیه شمش فولاد، رکود ساخت‌وسازهای ساختمانی، کاهش تقاضا در مقاطعی از سال و همچنین افزایش مرسوم 20 تا 25 درصدی قیمت‌ها، شوک‌های قیمتی فراوانی را به بازار آهن وارد کرد.

عمادی بیان کرد: طی روزهای اخیر نیز قیمت هر کیلو آهن‌آلات 200 تا 300 تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص قوطی‌جات، هم اکنون قیمت هر کیلوی آن به 9 هزار و 250 تومان رسیده است.

این فعال صنفی بازار آهن اعلام کرد: قیمت هر کیلو میلگرد، اکنون در بازار به کیلویی 6 هزار و 500 تومان رسیده است.

عمادی در خصوص قیمت هر شاخه تیرآهن گفت: هر شاخه تیرآهن در بازار امروز کیلویی 7 هزار و 500 تومان در معاملات نرخگذاری شد و قیمت هر شاخه در بازار تقریباٌ 990 هزار تومان است.

به گفته وی، افزایش دستمزد کارگران و همچنین افزایش نرخ بیمه و سایر خدمات طی سال‌جاری، در کنار افزایش قیمت هزینه‌های جاری از قبیل آب، برق، گاز و اجاره، نیز از عواملی هستند که در این افزایش قیمت، کم تاثیر نیستند.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر، آهن‌آلات بدون هیچ ضابطه‌ای روز به روز در حال افزایش است و دولت هم هیچ کار موثری نمی‌تواند انجام دهد و بی‌انگیزگی تولیدکنندگان مسکن به ساخت و ساز، تنها یکی از تبعات منفی این اتفاقات ناگوار است.

نوسانات قیمتی گویی قرار نیست دست از سر بازار آهن بردارد و این بالا و پایین شدن‌ها در نرخ آهن‌آلات، جدا از اینکه حاکی عملکرد ناموفق دولت در مهار بازار آهن است، تبعات سوء فراوانی را بدنبال خواهد داشت که در شرایط کنونی، تداوم و افزایش طول مدت بیکاری کارگران ساختمانی یکی از عوامل شاید به ظاهر کوچکی است که ضربات مهلکی را به اقتصاد این خانوارها وارد می‌آورد.

عناوین برگزیده