تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 98

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست تعداد جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 98 را به خود اختصاص داده است.
رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 98

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش بیان کرد: بر اساس اعلام گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان‌ خراسان رضوی با تعداد 20 (طرح/ واحد) با میزان سرمایه گذاری 132.5 میلیون دلار، رتبه اول بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان تهران (تعداد 11 طرح/ واحد) در رتبه دوم و استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خوزستان بطور مشترک در رتبه سوم (هر استان با تعداد 5 طرح/واحد) قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی از لحاظ حجم سرمایه گذاری خارجی نیز رتبه دوم را کسب نموده است افزود: از این لحاظ، استان‌های زنجان، خراسان رضوی، کرمانشاه و هرمزگان رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کرده‌اند و جمعا بیش از نیمی از کل جذب حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در کشور را در سال 1398 به خود اختصاص داده‌اند.

مس فروش تصریح کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با 14 فقره سرمایه‌گذاری و کشورهای ترکیه، چین، امارات متحده عربی و اتریش با 13، 11 و 6 و 6 فقره سرمایه‌گذاری رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: پنج کشور اول از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای امارات متحده عربی، هلند، چین، ترکیه و آلمان می‌باشند.

عناوین برگزیده