تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۳۰۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تشریح کرد:

روش‌های سه گانه فروش خودرو به مشتریان/ 60 درصد تولید خودرو برای انجام تعهدات، 40 درصد برای فروش فوق العاده و پیش فروش

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت توزیع خودرو میان مصرف کنندگان واقعی خودرو، جلوگیری از ایجاد فضایی برای تبدیل خودرو از یک کالای مصرفی با دوام به یک کالای سرمایه ای و اصلاح روند جاری در نحوه ثبت نام خودرو، روش‌های سه گانه فروش خودرو به مشتریان را تشریح کرد.
روش‌های سه گانه فروش خودرو به مشتریان/ 60 درصد تولید خودرو برای انجام تعهدات، 40 درصد برای فروش فوق العاده و پیش فروش

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی گفت: یکی از سیاستهای محوری کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار عدالت در توزیع خودرو است و روش‌های مختلفی برای تحقق این موضوع داریم تا در قالب یک پلتفرم مشخص خودرو را به دست مصرف کننده واقعی برسانیم.

وی بیان کرد: مردم وارد فضای کاذب هیجانی و احساسی به وجود آمده در بازار خودرو نشوند و با استفاده از همین روش ها، پس از اصلاح قیمت ها وارد فرآیند خرید شوند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روش های در نظرگرفته شده برای فروش خودرو افزود: فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید سه روش در نظر گرفته شده برای رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی بدون حضور واسطه ها و دلالان است.

صادقی نیارکی گفت: البته اصل ایفای تعهدات نیز در این زمینه مدنظر قرار خواهد گرفت، بر این اساس که 60 درصد تولید دو خودروساز به انجام تعهدات و 40 درصد باقیمانده در قالب اطلاعیه ها و یک پلتفرم مشخص به صورت پیش فروش و یا فروش فوق العاده واگذار خواهد شد.

وی زمان تحویل خودرو به متقاضی در فروش فوق العاده را حداکثر سه ماه عنوان کرد و گفت: سایت ثبت نام به مدت یک هفته باز خواهد شد و متقاضیانی که در سه سال گذشته در هیچ گروه خودروسازی برای دریافت خودرو ثبت نام نکرده اند، می توانند در سایت با داشتن مابقی شرایط ( اعم از سن و گواهینامه و ...) ثبت نام کنند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بلافاصله پس از اتمام مهلت یک هفته ای اگر تعداد ثبت نام کنندگان به میزان تعداد خودروها باشد، خودروسازان خودرو را بدون سود مشارکت و در بازه سه ماهه تحویل دهند.

صادقی نیارکی افزود: اگر تعداد متقاضیان بیشتر از خودروها باشد، قرعه کشی با حضور مراجع ذیصلاح نظارتی و در محل شرکتهای خودروساز برگزار می شود و پول مشتریانی که در قرعه کشی موفق نبودند به حساب آنها عودت داده می شود.

وی در خصوص پیش فروش نیز گفت: با کسر تعهدات و معوقات خودروسازان با صدور اطلاعیه و در چارچوب پلتفرم های ارایه شده می توانند اقدام به پیش فروش کنند که سود مشارکت در این روش نیز وجود نخواهد داشت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: روش های مشارکت در تولید، جهت واگذاری خودرو به مصرف کننده واقعی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد و این روش های فروش به صورت دوره ای تکرار خواهند شد.

صادقی نیارکی در پایان گفت: خودرو یک کالای مصرفی با دوام است و با انجام این روش ها کسانی که می‌خواهند این کالا را به یک کالای سرمایه ای تبدیل کنند و دلالان و واسطه ها از بازار خودرو طرد خواهند شد.

عناوین برگزیده