تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۰۳۴۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام برنامه‌های جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در سال ۹۹

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه با معاونان و روسای ادارات شهرستان‌های تابعه استان، برنامه‌های جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت را اعلام کرد.
اعلام برنامه‌های جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در سال ۹۹

به گزارش می متالز، محسن دارابی با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مجموعه سازمان صمت، نقش محوری در ارتباط با این نام‌گذاری دارد و باید امسال با تمام تلاش و همکاری همه‌جانبه در جهت نیل به اهداف گام برداریم.

وی تصریح کرد: از آنجا که سازمان صمت در کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، توسعه صادرات، تنظیم بازار و شورای آرد و نان، دبیر می‌باشد باید در جهت تحقق برنامه‌های تدوین‌شده که برشی از برنامه اقتصاد مقاومتی است، حرکت کنیم.

دارابی در ادامه بیان کرد: تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و معدنی تعداد 55 فقره با تسهیلات ۲۹۷۴ میلیارد ریال و تثبیت شغلی ۶۲۴۲ نفر همچنین تثبیت ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی تعداد ۸ نفر با سرمایه‌گذاری 23011 میلیارد ریال و تسهیلات 3670 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۸۲۰ نفر و افزایش ظرفیت تولید ۵۳۰ هزار تن از جمله برنامه های این سازمان در سال جهش تولید خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اضافه کرد: بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی باهدف ارتقاء ظرفیت، فناوری و کیفیت تولید تعداد ۱۵ فقره، با سرمایه‌گذاری ۱۲۶۹ میلیارد ریال و تسهیلات ۹۵۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۳۳۴ نفر و افزایش ظرفیت تولید ۶۵۰ هزار تن و بالفعل نمودن ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده تعداد ۵۰ فقره با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن را نیز در سال 1399 دنبال می کنیم.

دارابی گفت: توسعه و تأمین منابع مالی جهت تکمیل برخی از طرح‌های صنعتی استان تعداد ۱۶ فقره با سرمایه‌گذاری 36700 میلیارد ریال و تسهیلات ۷۷۳۸ میلیارد ریال و همچنین تسهیلات ارزی ۱۶۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی 1425 نفر افزایش ظرفیت تولید ۵۲۵ هزار تن نیز از دیگر برنامه ها است.

وی همچنین ادامه داد: در مجموع تعداد ۱۴۴ فقره با سرمایه‌گذاری 62480 میلیارد ریال و تسهیلات 15794 میلیارد ریال 1۶۰ میلیون یورو و همچنین ایجاد اشتغال ۳۱۷۹ نفر و تثبیت اشتغال ۶۲۴۲ نفر و افزایش ظرفیت تولید 3.7 میلیون تن و تثبیت وضعیت تولید ۱۰ میلیون تن نیز در دستور کار می باشد.

گفتنی است که در پایان، هر یک از معاونان سازمان صمت، گزارشات مبسوطی در خصوص عملکردشان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت به اعضاء ارائه کردند.

عناوین برگزیده