تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۰۳۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قاچاق سازمان‌یافته آفت تولید داخلی / ضرورت مسدود سازی مسیرهای رانت و قاچاق کالا

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: دولت با قاچاق سازمان‌یافته و برخوردار از رانت به عنوان آفت تولید داخلی و برای حمایت از تولیدکنندگان، برخورد جدی داشته باشد.
قاچاق سازمان‌یافته آفت تولید داخلی / ضرورت مسدود سازی مسیرهای رانت و قاچاق کالا

به گزارش می متالز، علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: حاکمیت با قاچاق سازمان‌یافته و برخوردار از رانت، به عنوان آفت تولید داخلی و برای حمایت از تولیدکنندگان، برخورد جدی داشته باشد.

او افزود: قاچاق کالا در کشور همواره به علت نبود تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته است و باید مسیر‌های حیات برخورداری از رانت در این زمینه بسته شود.

جمعه‌ای، با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و تولیدات آنان، تصریح کرد: فشار‌ها به تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت محصولات باید در کنار حمایت‌های مدون با هدف رقابت‌بخشی این واحد‌ها انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ابراز داشت:کشف کالای قاچاق سال ۹۸در استان سمنان با افزایش ۵.۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۵۶۲ میلیارد ریال رسید و منجر به تشکیل ۶۵۳ فقره پرونده در این بخش شد که از مجموع این پرونده‌ها، ۵۱۶ پرونده مربوط به قاچاق به ارزش کمتر از یک میلیارد ریال و بقیه مربوط به پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال بود.

او در ادامه بیان کرد: تعداد پرونده‌های کشف شده به ارزش بالای پنج میلیارد ریال در زمینه قاچاق در استان سمنان سال ۹۸ و ۹۷ به ترتیب ۱۹ و سه مورد بود. ۶۷۴ نفر سال گذشته در زمینه قاچاق کالا در استان سمنان دستگیر شدند که طبق آمار تعداد دستگیر شده‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش ۳.۵ درصدی داشت.

جمعه ای گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی در صدر کالا‌های قاچاق کشف شده استان سمنان در سال گذشته بود، کالا‌هایی که در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و عرضه می‌شود.

عناوین برگزیده