به گزارش می متالز، قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در حوزه خراسان جنوبی است.
او با اشاره به اینکه کلنگ این قطعه در مهرماه سال گذشته با اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی به زمین خورد افزود: تاکنون ۲۴ میلیارد تومان از میزان اعتبار تخصیص داده شده است.
داعی ادامه داد: زیرسازی قطعه بیرجند یونسی در حال انجام است و پروژه تا کنون پیشرفت ۱۵ درصدی داشته است.
مدیر کل راه وشهرسازی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در کنار اعتبارات دولتی دو مجوز برای تسریع در انجام پروژه را آهن در هیات ویزان صادر شد.
او ادامه داد در این مجوزها یک کنسرسیوم ریلی تشکیل شده است که متشکل از چند شرکت ریلی یا همان گروهای سرمایه گذاری هستند که از منابع داخلی و همچنین صندوق توسعه ملی تسهیلاتی اخذ میکنند و این پروژه را اجرا میکنند.
داعی افزود: شرکت ویسا یکی از گروههای سرمایه گذار ریلی است که بهربرداری قطعه ۱۶ محور بیرجند یونسی را برعهده دارد.
مدیر کل راه وشهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: بدلیل اینکه طول پروژه زیاد است با تصمیم هیات وزیران، روسیه با مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو در این پروژه راه آهن سرمایه گذاری میکند.
داعی در خصوص اتصال راه آهن فردوس به ریل سراری گفت: این پروژه که جزو طرحهای آنتنی است به طول ۷۱ کیلومتر به صورت یک آنتن از ایستگاه جزین به سمت شهرستان فردوس احداث میشود.
او افزود: عملیات خاکی این محور تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.