تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۰۳۷۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش 7 درصدی تولید آلومینیوم در ماه مارس/ بهبود روند تولید آلومینیوم در تمام مناطق جهان

می متالز - میزان تولید شمش آلومینیومی خالص در جهان طی ماه مارس نسبت به ماه فوریه، 7 درصد افزایش داشت و از پنج میلیون و 112 هزار تن به پنج میلیون و 477 هزار تن رسید.
افزایش 7 درصدی تولید آلومینیوم در ماه مارس/ بهبود روند تولید آلومینیوم در تمام مناطق جهان

به گزارش می متالز، همانطور که در نمودار 1 مشاهده می‌شود، میزان تولید آلومینیوم در جهان در ماه مارس، پنج میلیون و 477 هزار تن برآورد شد و نسبت به 12 ماه گذشته، سیر صعودی قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیت‌های تولیدی در تمام مناطق جهان، تولید آلومینیوم دارای روند رو به رشد و مناسبی بوده است؛ همچنین نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که میزان تولیدات پنج میلیون و 395 هزار تن بود، 2 درصد رشد را شاهد هستیم.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان است. این کشور در ماه فوریه، دو میلیون و 879 هزار تن آلومینیوم تولید کرد که این میزان در ماه مارس 8 درصد افزایش یافت و به سه میلیون و 100 هزار تن رسید و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که میزان تولید آلومینیوم این کشور سه میلیون و 38 هزار تن بود، افزایش 2 درصدی را شاهد هستیم.

همچنین، قاره آسیا (به غیر از کشور چین) در ماه مارس، 348 هزار تن شمش خالص آلومینیومی تولید کرد و این میزان در مقایسه با ماه قبل که میزان تولید آلومینیوم این قاره، 332 هزار تن بود، 5 درصد افزایش تولید را شاهد هستیم و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که میزانتولید آلومینیوم، 378 هزار تن بود، 30 هزار تن کاهش تولید اتفاق افتاد.

کشورهای عضو شورای خلیج فارس دومین منطقه است که بیشترین میزان تولید آلومینیوم را دارد. میزان تولید شمش آلومینیومی در کشورهای عضو شورای خلیج فارس در ماه فوریه، 475 هزار تن بود که در ماه مارس این میزان، 7 درصد رشد داشته و به 507 هزار تن رسید و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که 464 هزار تن آلومینیوم تولید داشت، 9 درصد رشد داشته است. در مجموع، تولیدات قاره آسیا در ماه مارس سه میلیون و 955 هزار تن بود که نسبت به ماه گذشته، که میزان تولید آلومینیوم این قاره سه میلیون و 686 هزار تن بود، افزایش داشت.

در ماه مارس میزان تولید آلومینیوم آمریکای شمالی، به 342 هزار تن رسید که نسبت به ماه فوریه که تولیدات شمش آلومینیومی این منطقه، 314 هزار تن بود، 9 درصد رشد داشت و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 5 درصد رشد داشته است. همچنین، میزان آلومینیوم تولیدی آمریکای جنوبی، در ماه فوریه 90 هزار تن بود و در ماه مارس یک درصد کاهش یافت و به 91 هزار تن رسید. در مجموع، میزان تولید شمش آلومینیومی قاره آمریکا در ماه فوریه، 404 هزار تن بود که در ماه مارس به 433 هزار تن رسید.

اروپای غربی در مارس 287 هزار تن شمش خالص آلومینیومی تولید کرد که در مقایسه با ماه گذشته که میزان تولید آن 263 هزار تن بود، 9 درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 296 تن تولید داشته، 9 هزار تن افت تولید رخ داد.

اروپای شرقی و مرکزی، در ماه فوریه 331 هزار تن تولید آلومینیوم داشت که در ماه مارس، با رشد 7 درصدی مواجه شد و به 354 هزار تن رسید. این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 که میزان تولید آلومینیوم این منطقه 349 هزار تن بود، پنج هزار تن افزایش را نشان می‌دهد. در مجموع، میزان تولید شمش خالص در اروپا، در ماه فوریه 594 هزار تن بود و در ماه مارس رشد داشت و به 641 هزار تن رسید.

میزان تولیدات آلومینیومی قاره آفریقا در ماه مارس، 138 هزار تن بود که نسبت به ماه فوریه که 127 هزار تن بود، افزایش 11 هزار تنی رخ داد.

تولیدات اقیانوسیه در ماه فوریه 151 هزار تن بود که در ماه مارس به 160 هزار تن رسید؛ به این ترتیب رشد 6 درصدی را در این منطقه شاهد هستیم و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که میزان تولید آلومینیوم اقیانوسیه 162 هزار تن بود، یک درصد افت یافته است.

عناوین برگزیده