تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۰۳۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مغایرت تشکیل وزارت بازرگانی با جهش تولید/بررسی طرح برخلاف آئین نامه داخلی مجلس است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرار بود طرح تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی مجلس بازگردد ولی این اتفاق رخ نداد و طرح مذکور بدون بررسی در این کمیسیون به صحن آورده شده است. این موضوع برخلاف آئین نامه داخلی مجلس است.
مغایرت تشکیل وزارت بازرگانی با جهش تولید/بررسی طرح برخلاف آئین نامه داخلی مجلس است

به گزارش می متالز، محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص در دستور کار قرار گرفتن بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس، گفت: بنده مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستم. متاسفانه در مجلس عده‌ای به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی به هر قیمتی هستند.

وی ادامه داد: قرار بود طرح اعاده شده از شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی مجلس بازگردد و مورد بررسی قرار گیرد. ولی این اتفاق رخ نداد و طرح مذکور بدون بررسی در این کمیسیون به صحن آورده شده است. احتمالا همان گزارش قبلی را به صحن آورده‌اند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس برخلاف آئین نامه داخلی مجلس است، گفت: البته این موضوع برخلاف آئین نامه داخلی مجلس است و هیات رئیسه مجلس در این باره باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: گرفتن تصمیمی به این مهمی در آخرین روزهای مجلس غیرقابل پیش‌بینی بود. درحال حاضر در زمان مناسبی برای بررسی طرح مذکور قرار نداریم.

فرهنگی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با شعار سال است، گفت: در سال جهش تولید با تشکیل وزارت بازرگانی واردات افزایش خواهد یافت و خودکفایی کشور در تولید محصولات استراتژیک تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز در پایان تصریح کرد: در زمان تصویب اولیه طرح مذکور در صحن هم تخلف‌های صورت گرفت. هم کلیات طرح و هم ماده‌های آن باید با دو سوم آرا تصویب می‌شد که به دلایل نامعلومی هیئت رئیسه مجلس آن را نپذیرفت.

عناوین برگزیده