تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۰۳۷۴۹

آخرین دستگاه لکوموتیو ناوگان آلِستوم راه آهن جمهوری اسلامی بازسازی شد

می متالز - رئیس کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق گفت: آخرین دستگاه لکوموتیو متوقف دائم ناوگان آلِستوم راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱ و نیم میلیون یورو بازسازی شد.
آخرین دستگاه لکوموتیو ناوگان آلِستوم راه آهن جمهوری اسلامی بازسازی شد

به گزارش می متالز، محمد انوری  رئیس کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق گفت: آخرین دستگاه لکوموتیو متوقف دائم ناوگان آلِستوم راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همت متخصصان بومی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق، با بیش از ۱ و نیم میلیون یورو صرفه جویی ارزی بازسازی  شد.


او این اقدام را نمادی از توانایی نیرو‌های بومی شهرستان بیان کرد و افزود: صفر تا صد راه اندازی این لکوموتیو به همت نیرو‌های بومی این کارخانجات انجام شده است.

رئیس کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق ادامه داد:با توجه به تحریم‌های موجود، قطعات اصلی این لکوموتیو در داخل کشور تولید می‌شود و بازسازی این دستگاه به صورت مهندسی معکوس صورت گرفته است.

انوری تصریح کرد: بازسازی این دیزل، بیش از ۱ونیم میلیون یورو صرفه جویی ارزی به همراه داشته است که این لکوموتیو می‌تواند ظرفیت جابجایی بار برای راه آهن را افزایش دهد.

او با بیان اینکه این تیپ لکوموتیو‌ها با توان کششی بالا می‌توانند روزانه بیش از سه هزار تن بار جابه جا کنند، اظهار داشت: قادر هستیم با توجه به ظرفیت داخلی و متخصصان بومی، هر سه ماه یکبار یک دستگاه لکوموتیو بازسازی و تحویل راه آهن دهیم.

رئیس کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق با اشاره به اینکه ظریب لکوموتیو ۲.۳دهم است که به ناوگان راه آهن افزوده می‌شود، تصریح کرد: این لکوموتیو آخرین دستگاه از ۴۹لوکومتیو نزد کارخانجات است که در مدت چند روز آینده در اختیار بخش باری قرار می‌گیرد.

انوری توان کششی این لکوموتیو را ۴۲هزار کیلوگرم بیان کرد و ادامه داد: اغلب فعالیت‌های مرتبط با نگهداری و تعمیر لکوموتیو در حوزه شهرستان، شهرک صنعتی و کارگاه‌های توسعه یافته انجام می‌شود.

او افزود: برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و سیستم کنترل پیشرفته از ویژگی‌های این نوع از لکوموتیو ها است.

عناوین برگزیده