تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۰۳۷۶۸
منصور آرامی، منتخب مردم بندرعباس در مجلس یازدهم عنوان کرد:

اقتصاد دریامحور، طرح نمایندگان استان‌های جنوبی برای کمک به اقتصاد در دوران تحریم

می متالز - باید از ظرفیت‌های کشاورزی، معادن، گردشگری و بخش‌های دیگر که تاکنون راکد بوده، استفاده کنیم. یکی از این ظرفیت‌های بسیار بزرگ، اقتصاد دریایی است. امروز ما معتقدیم با استفاده از ظرفیت‌های دریا می‌توانیم نقش موثر در کاهش بیکاری ایفا کنیم.
اقتصاد دریامحور، طرح نمایندگان استان‌های جنوبی برای کمک به اقتصاد در دوران تحریم

به گزارش می متالز، منصور آرامی، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم بندرعباس در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اکثر نمایندگانی که این دوره رای آوردند عمدتا با شعارهای اقتصادی در رقابت‌ها پیروز شدند، گفت: «در مسیر تحقق این شعارها مجلس باید از کارهای حاشیه‌ای پرهیز کند و به کارهای اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر قانون در بخش اقتصادی بپردازد.»

وی با اشاره به برنامه‌های خود افزود: «از همان مجلس نهم این مسیر را دنبال کردم و هم‌اکنون هم تمام تمرکز من روی اقتصاد دریامحور بوده و روی این بحث کار کردم. در مجلس نهم هم کمیته بندری-دریایی را راه‌اندازی کردم. در این 4-3 سال که در مجلس نبودم، در سازمان بنادر معاون بودم و همین ایده را پیگیری کرده‌ام. من در شهری دریایی هستم و نماینده بزرگ‌ترین شهر دریایی کشور یعنی بندرعباس. در این دوره استارت فراکسیون دریایی را زده‌ایم. به‌اتفاق برخی دوستان کمیسیون عمران، بحث‌هایی داشتیم.»

آرامی با اشاره به اینکه باید تمام ظرفیت‌های غیرنفتی کشور را فعال کنیم، گفت: «شرایط امروز کشور اصلا شوخی‌بردار نیست در 90-80 سال اخیر در دام اقتصاد نفتی افتاده‌ایم و وضعیت امروز نتیجه همین اتفاق است. این امر برای ما خیر و برکتی نداشته است. درست است سال‌ها با پول نفت کشور را اداره کردیم، ولی این مسیر، اقتصاد پایداری برای ما در بر نداشته است. باید از ظرفیت‌های کشاورزی، معادن، گردشگری و بخش‌های دیگر که تاکنون راکد بوده، استفاده کنیم. یکی از این ظرفیت‌های بسیار بزرگ، اقتصاد دریایی است. امروز ما معتقدیم با استفاده از ظرفیت‌های دریا می‌توانیم نقش موثر در کاهش بیکاری ایفا کنیم.»

منتخب مردم بندرعباس در مجلس یازدهم با تاکید بر این نکته که سهم دریا را باید در تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم، گفت: «برای چنین هدفی باید توسعه مناطق دریایی را در دستور کار داشته باشیم. در این دوره از مجلس تمام تلاش من این است این بخش را تا جای ممکن با کمک سازمان بنادر، سازمان گسترش و شورای عالی صنایع دریایی، جهاد کشاورزی، سازمان شیلات و گردشگری فعال کنم.»

آرامی افزود: «حدود 40 جزیره در آب‌های خلیج‌فارس جزو خاک ایران است، از این تعداد 20 جزیره مسکونی است که هرکدام از آنها می‌توانند یک ظرفیت اقتصادی برای کشور باشند. در سال‌های گذشته مشاهده کرده‌ایم که با سرمایه‌گذاری‌های بسیار کم و محدود، می‌توانیم اشتغال بسیار بالایی در این جزایر و مناطق ایجاد کنیم و از این رو با استفاده از همین تجربه‌ها ‌باید هرکدام از این جزایر یک منطقه اقتصادی برای افزایش تولید ناخالص داخلی کشور باشند.»

عناوین برگزیده