تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۰۳۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار اسدآباد اعلام کرد:

تا پایان سال هیچ کارخانه راکد، نیمه فعال و تملک شده‌ای نداشته باشیم

می متالز - فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» باید معادن و کارخانه های راکد و نیمه فعال و تملک شده در راستای نقش آفرینی در تولید و اشتغال به چرخه تولید بازگردند و تا پایان سال هیچ کارخانه راکد و نیمه فعال و تملک شده در شهرستان نداشته باشیم.
تا پایان سال هیچ کارخانه راکد، نیمه فعال و تملک شده‌ای نداشته باشیم

به گزارش می متالز، مجید درویشی یکشنبه ۲۱ اردیبهش ماه در دومین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سال ۹۹ شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان موظف است ظرف ۱۰ روز آینده کلیه معادن و کارخانه های راکد و نیمه فعال تملک شده شهرستان را برای پیگیری مرتفع شدن مشکل این واحدها و بازگشتن به چرخه تولید به فرمانداری معرفی کند.

وی با اشاره به وجود تعدادی متقاضی در رابطه با کشتارگاه صنعتی طیور تملک شده و یکی از واحدهای صنایع تبدیلی تعطیل شهرستان در راستای وارد کردن این واحدها به چرخه تولید تصریح کرد: انتظار است دستگاه ها برای فعال شدن و وارد چرخه تولید شدن دوباره کارخانه های راکد و تملک شده در مسیر تولیدکنندگان سنگ اندازی نکرده و در راستای تولید کمک کنند.

درویشی با تأکید بر اینکه دستگاه های اجرایی و ذیربط تمام توان خود را در تسهیل امور کارآفرینان و تولیدکنندگان بگذارند، خاطرنشان کرد: از مدیری که مانع برای تولید ایجاد کند، نخواهیم گذشت و دست مدیرانی که در این راستا کمک کنند را می بوسیم.

وی در ادامه سهمیه امسال طرح کارورزی شهرستان را ۷۱ نفر برشمرد و یادآور شد: سال گذشته ۱۸۳۶ نفر توسط دستگاه ها در سامانه رصد ثبت شده که در این راستا با ۱۳۴ درصد تحقق کلیه دستگاه ها به غیر از دو دستگاه راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری موفق به ثبت ۱۰۰ درصد و بیش از ۱۰۰ درصدی سهمیه خود شدند.

فرماندار با بیان اینکه سهمیه امسال دستگاه های اجرایی در بحث اشتغال ۱۳۸۹ نفر بوده و تاکنون از این تعداد سهمیه تعهد شده ۷۰ نفر محقق شده است، تصریح کرد: تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی این شهرستان در سال گذشته ۴۳۹ نفر بوده که در سال جاری نیز طی کمتر از دو ماه از سال تاکنون پنج نفر برای نخستین بار بیمه تأمین اجتماعی شده اند.

وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان در سال گذشته افزون بر ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که از این میزان سهمیه ۲۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان توسط سه دستگاه اجرایی اداره صمت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و دستگاه های حمایتی کمیته امداد، بنیاد شهید و بهزیستی برابر با ۸۴ درصد جذب شده است.

درویشی عدم اطلاع رسانی و ناقص و تکمیل نشدن برخی از پرونده ها در سال ۹۷ را از دلایل جذب نشدن کامل تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان دانست و گفت: با اطلاع رسانی های لازم بخشداری ها در روستاها با شعار «هر روستا یک شغل» قرار است با آگاه سازی امسال بیشتر و فراتر از سال گذشته در جذب تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان اقدام شود.

کلنگ زنی کارخانه کاغذ اسدآباد تا پایان ماه رمضان 

نماینده عالی دولت در شهرستان اسدآباد در ادامه از کلنگ زنی پروژه کارخانه کاغذ سنگ از آهک اسدآباد تا پایان ماه  مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی ساخت و احداث گلخانه ۱۲۰ هکتاری آهوتپه شهرستان نیز انجام خواهد گرفت.

درویشی همچنین از آغاز ساخت عملیات اجرایی گلخانه ۴۰ هکتاری بهراز خبر داد و تصریح کرد: بهره برداری از این گلخانه ها برای 1440 نفر و کارخانه کاغذ برای 30 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در سند توسعه راهبردی استان طی سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در بازه زمانی سه ساله ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در سطح استان هدفگذاری شده که سهمیه اسدآباد از این میزان برنامه سند راهبردی هشت هکتار بوده اما با توجه به کلنگ زنی دو طرح گلخانه ای ۴۰ هکتاری بهراز و ۱۲۰ هکتاری سال گذشته آهوتپه شهرستان و به طور قطع با آغاز عملیات اجرایی و تکمیل و بهره برداری این دو طرح بزرگ گلخانه ای اسدآباد بیش از سهمیه تعهد شده خود را محقق خواهد کرد و با این روند اسدآباد می تواند قطب گلخانه ای استان باشد و در این امر نقش آفرینی کند.

وی میزان فضای گلخانه ای شهرستان را در حال حاضر ۲۳ هکتار برشمرد و تصریح کرد: در سند چشم انداز سهمیه تعهد سال گذشته شهرستان هشت هکتار بوده که از این میزان سهمیه تعهد ۷.۵ هکتار برابر با ۹۰ درصد اجرایی شده است.

درویشی سهمیه تعهد امسال شهرستان در بحث احداث گلخانه را هشت هکتار عنوان کرد و گفت: شهرک گلخانه ای پردیس اسدآباد شامل ۲۱ هکتار دارای ۳۰ واحد قطعه بندی شده بوده که از این تعداد در حال حاضر ۱۸ واحد فعالیت دارند.

وی در پایان با اشاره به عدم حضور برخی از مدیران در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تأکید کرد: هیچ جلسه ای بالاتر از جلسه اشتغال نبوده و عذری برای عدم حضور در جلسه توسط مدیران پذیرفتنی نیست.

عناوین برگزیده