تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۰۵۵
کد خبر: ۱۰۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
عقیل شریفی،‌ عضو هیات‎مدیره "فولاد البرز ایرانیان" در گفت‎وگو با ماهنامه تخصصی پردازش:

پایین ‌بودن کیفیت برخی محصولات فولادی در بازار ناشی از عدم آگاهی مصرف‌کنندگان است.

می متالز - هدف‌گذاری برای تولید، خط‌مشی شرکت، میزان ظرفیت، نقطه‌نظرات فایکو در خصوص ضرورت رعایت استانداردهای تولید، چگونگی اجرای طرح‌های توسعه و .... از جمله مطالبی است که در گفت‌وگوی مهندس عقیل شریفی، عضو هیات مدیره و مدیر کارخانه فایکو با ماهنامه تخصصی پردازش عنوان شده است.
پایین ‌بودن کیفیت برخی محصولات فولادی در بازار ناشی از عدم آگاهی مصرف‌کنندگان است.

او ابتدا با اعلام این‌که هدف‌گذاری سال‌جاری در فایکو، به شکل عمومی در دو حوزه مختلف تعریف شده است، اظهار داشت: درکارخانه میلگرد، افزایش تنوع تولید به‌ویژه با تمرکز بر تولید با ظرفیت کامل مجتمع و نهایتا نگه‌داشتن شرایط بهینه کیفی در خصوص کلیه محصولات مدنظر بوده است.
به گفته وی، در کارخانه مقاطع نیز، حصول تولید با ظرفیت اسمی و هم‌چنین افزایش تولید محصولات موجود در سبد تولید، مهم‌ترین هدف از پیش تعریف شده بود که با استعانت از خداوند متعال پیش‌بینی می‌شود در هر دو زمینه  اهداف مورد نظر، به شکل شایسته‌ای تا پایان سال جاری تامین شود.
شریفی گفت: مجتمع نورد گرم البرز ایرانیان (فایکو)، دارای ظرفیت 4/1 میلیون تن تولید انواع مقاطع فولادی فلزی در دو خط تولید جداگانه شامل 700 هزار تن انواع میلگردهای ساختمانی و صنعتی با قطرهای 18 الی 32 میلی‌متر، هم‌چنین 700 هزار تن انواع مقاطع فولادی شامل تیرآهن‌های خانواده IPE، IPN، HEA و ناودانی‌های سری UPN و UPE و هم‌چنین نبشی‌های بال مساوی و نامساوی تا ارتفاع 300 میلی‌متر می‌باشد.
وی افزود: هر دو خط تولید کاملا هوشمندانه و اتوماتیک بوده و مجهز بودن به سیستم PLC سیموشن‌اسکات شرکت زیمنس، سرعت خطی نورد 17 متر بر ثانیه در نورد میلگرد و 9 متر برثانیه در نورد مقاطع، چهار خط هم‌زمان عبوری در نورد میلگرد، کوره‌های مجازی پیش‌گرم دوگانه سوز کف متحرک، 18 قفسه تولید پیوسته افقی و قائم در نورد میلگرد و11 قفسه تولید پیوسته (شامل یک دستگاه Reversible) در نورد مقاطع، قابلیت تولید مطابق با استانداردهای مختلف ملی و بین‌المللی، قابلیت تولید با درجه‌های مختلف شمش با ابعاد مختلف، سیستم هوشمند سیالات، پست‌های اختصاصی برق 20/230 KW و گاز طبیعی، دسترسی اختصاصی به شبکه‌های سراسری ریلی و جاده‌ای کشور از جمله مشخصات قابل ذکر خطوط تولید و پشتیبانی فنی فایکو می‌باشند.
شریفی در پاسخ به این سوال که محصولات شرکت به‌لحاظ کیفی نسبت به سایر محصولات در بازار چه مزیت‌هایی دارد، تصریح کرد که به‌طور کلی تولید محصولات با کیفیت از خط مشی‌های  ثابت و دائم این شرکت بوده است. کنترل کیفیت نه تنها در دپارتمان کیفیت این مجتمع، بلکه در تار و پود واحدهای مختلف تولید، به‌عنوان بخش لاینفک و جداناپذیری از مسوولیت واحدهای تعریف شده می‌باشد.

عناوین برگزیده