تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۰۳۹۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
گام بلند صنعتگران ذوب آهن اصفهان‎؛

تعمیر اساسی جرثقیل کارگاه شمش فولادسازی

می متالز - بزرگ ترین جرثقیل تجهیزات کلیدی کارگاه شمش فولادسازی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با موفقیت تعمیر اساسی شد.
تعمیر اساسی جرثقیل کارگاه شمش فولادسازی

به گزارش می متالز، مهندس ارشد مکانیک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان این تجهیز صنعتی را از جرثقیل‌های گردان و مگنت‌دار در کارگاه شمش فولادسازی معرفی کرد و گفت: این جرثقیل نقش مهمی در برداشت و انباشت شمش های ایستگاه های 8، 7، 5 و 3 دارد.

سید غلامعلی موسوی افزود: قطعات مورد نیاز تعمیرات اساسی از حدود یک سال قبل در اختیار بخش قرار گرفته بود اما به دلیل شرایط بهره برداری امکان اجرای تعمیرات نبود تا اینکه در فروردین امسال این شرایط حاصل شد و این جرثقیل با موفقیت تعمیر شد.

وی گفت: این جرثقیل با مشارکت صنعتگران واحدهای مکانیک و برق بالابرهای بخش و با همکاری برنامه ریزی نت مکانیک، مدیریت ماشین آلات و کارگاه شمش بخش فولادسازی بدون هیچ گونه حادثه انسانی و تجهیزاتی با موفقیت تعمیر شد.

مهندس ارشد مکانیک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان افزود: تعمیرات اسکلت فلزی دوران و پل، تعویض چهار دستگاه گیربکس پل، تعمیر چهار دستگاه ترمز حرکت پل، تعویض مجموعه گاردان حرکت پل، تعویض یک دستگاه ترمز بالابر اصلی، تعویض یک مجموعه چرخ محرک پل و سرویس مابقی گیربکس ها شامل حرکت دورانی، حرکت تلشکی و بالابر، تعمیرات کانال اشتانگ و مونتاژ تراورس وسیم کشی جرثقیل از مهمترین مراحل اجرای این تجهیز صنعتی است.

ذوب‌ آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و 600 هزارتن فولا ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

عناوین برگزیده