تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۰۳۹۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد ۱۴ درصدی واردات مس چین در آوریل

می متالز - در روز ۸ میِ، قیمت مس پس از افزایش واردات چین، جهش داشت؛ افزایش واردات مس این کشور نشان می‌دهد که بخش‌های ساختمان و ساخت و تولید این کشور سریع‌تر از انتظار در حال بازیابی از رکود ناشی از کروناویروس هستند.
رشد ۱۴ درصدی واردات مس چین در آوریل

به گزارش می متالز، قیمت معاملات مس در نیویورک با افزایش بیش از ۲ درصدی به ۲.۴۳ دلار بر پوند (معادل ۵ هزار و ۳۵۵ دلار بر تن) رسید که در مسیر شکستن رکورد ۸ هفته اخیر است. قیمت مس در ماه مارس برای مدت کوتاهی به کمتر از ۲ دلار بر پوند رسید که آخرین بار در جریان بحران مالی جهانی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به این سطح رسیده بود. اما حالا قیمت این فلز بیش از ۲۰ درصد بازیابی داشته است.

داده‌های گمرکی نشان می‌دهد که واردات مس تصفیه شده چین در ماه آوریل با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۴۲ هزار تن رسید؛ یکی از دلایل اصلی افزایش واردات این کشور، ادامه افزایش فعالیت کارخانه‌ها و بخش ساختمان است.

در چهار ماه نخست سال، واردات مس این کشور حدود ۱۰.۴ درصد افزایش داشت که کاهش موجودی انبارهای تحت نظارت بورس آتی شانگهای و همچنین فرصت‌های آربیتراژ برای بازرگانان با تفاوت قیمت بورس فلزات لندن و بورس آتی شانگهای از این افزایش واردات حمایت کرد.

چین بیش از نیمی از مصرف جهانی مس را به خود اختصاص می‌دهد و واردات این کشور در سال گذشته حدود ۵ میلیون تن بود که نسبت به ۵.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ شاهد افت ۶ درصدی بود.

واردات کنسانتره مس در ماه آوریل افزایش داشت و برای سومین بار از ۲ میلیون تن فراتر رفت. واردات طی این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۵ درصدی داشت زیرا پس از رفع مشکلات تولید و لجستیکی، واردات از آمریکای جنوبی افزایش داشت.

در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۰، کل واردات چین به ۷.۵۸ میلیون تن رسید؛ اگر همین روند ادامه داشته باشد، در سال جاری رکورد ۲۲ میلیون تن سال گذشته شکسته خواهد شد.

برخی تحلیلگران معتقد هستند که شیوع کروناویروس باعث ایجاد خلل در عرضه کنسانتره و مس کار نشده در آمریکای جنوبی و آفریقا خواهد شد، در حالی که تقاضای چین به رشد خود ادامه می‌دهد.

عناوین برگزیده