تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۱۰۴۰۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران خبر داد:

رشد سرمایه هلدینگ توسعه معادن روی ایران در سال 98

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران گفت: این شرکت به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری هلدینگ توسعه معادن روی ایران در بازار سرمایه، طی یک سال گذشته، اقدامات متعددی را در حوزه‌های اصلاح ساختار مالی، بهینه‌سازی سبد دارایی‌ها (پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها)، بازارگردانی فعال بر روی سهام شرکت‌های گروه در بازار سهام انجام داد که درنهایت منجر به بهره‌مندی گروه از رشد بازار سرمایه در سال گذشته، رشد قابل ‌توجه خالص ارزش دارایی‌های شرکت و کسب بازدهی بیش از متوسط شاخص کل بورس شد.
رشد سرمایه هلدینگ توسعه معادن روی ایران در سال 98

به گزارش می متالز، مسعود غلام‌زاده اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران به عنوان یک نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و بازوی سرمایه‌گذاری هلدینگ توسعه معادن روی ایران در بازار سرمایه، طی یک سال گذشته در راستای ماموریت‌های محوله از طرف هلدینگ، اقدامات متعددی را در حوزه‌های اصلاح ساختار مالی، بهینه‌سازی سبد دارایی‌ها (پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها)، بازارگردانی فعال بر روی سهام شرکت‌های گروه در بازار سهام، مشاوره به شرکت‌های گروه در زمینه تامین مالی و سایر موضوعات مرتبط با بازار سرمایه انجام داد که در نهایت منجر به بهره‌مندی گروه از رشد بازار سرمایه در سال گذشته، رشد قابل ‌توجه خالص ارزش دارایی‌های شرکت و کسب بازدهی بیش از متوسط شاخص کل بورس شد.

وی افزود: بازار سرمایه در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و هلدینگ توسعه معادن روی ایران با تقویت زنجیره ارزش خود در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها توانسته است از فرصت پیش آمده در این بازار برای سهامداران خود خلق ارزش کند. بخش قابل توجهی از موفقیت‌های این شرکت مرهون زحمات و عملکرد مناسب هلدینگ و شرکت‌های تابعه است؛ چرا که سهم بالایی در پورتفوی سرمایه‌گذاری‌های این شرکت دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران گفت: ازجمله مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای شرکت طی یک سال اخیر می‌توان به بهینه‌سازی سبد سهام اشاره کرد که در ابتدای سال 98 حدود 10 درصد از منابع شرکت در سهام شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری شده بود که در پایان سال 98 به حدود 60 درصد افزایش پیدا کرد. متمرکزسازی پرتفوی شرکت به صنایع سودآور و ارزش‌آفرین و خروج از شرکت‌هایی که چشم‌انداز بازدهی مناسبی نداشتند، مهم‌ترین اقدام در این بخش بوده است.

غلام‌زاده بیان داشت: شرکت در راستای نظام‌مند کردن ساختار اطلاعاتی در یک اقدام نوآورانه، طراحی و پیاده‌سازی داشبورد مدیریتی را دستور کار قرار داد که تمامی جنبه‌های عملکردی شرکت به ‌صورت روزانه و مستمر پایش می‌شود.

وی تاکید کرد: بازار گردانی فعال بر روی سهام شرکت‌های گروه، حضور در ترکیب سهامداری شرکت‌های گروه و کمک به ‌نقدشوندگی این سهام، ازجمله مهم‌ترین اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران در این بخش بوده است. همچنین ارتقای نقدشوندگی سهام موجب ارتقای بازار گردانی فعال بر روی سهام شرکت‌های گروه و معرفی پتانسیل‌های شرکت‌ها به فعالان و سرمایه‌گذاران بازار سهام شده است که درنهایت کمک قابل ‌توجهی به جایگاه سهام هلدینگ و شرکت‌های بورسی تابعه کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران اشاره کرد: شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران در راستای معرفی پتانسیل‌های شرکت‌های گروه، اقدام به برگزاری جلسات تحلیلی و مدیریتی متعدد با فعالان بازار سرمایه کرده تا شرکت‌های گروه به جایگاه واقعی خود در بازار سرمایه برسند.

غلام‌زاده ادامه داد: مشاوره به شرکت‌های گروه به ‌منظور تامین مالی و سایر موضوعات مرتبط با بازار سرمایه، از دیگر اقدامات شرکت است. شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران در حوزه مشاوره تامین مالی نیز اقدامات خوبی برای شرکت‌های گروه انجام داده است به طوری که کمک به اجرای فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌های گروه ازجمله اقدامات انجام ‌شده در این زمینه به حساب می‌آید. ضمن اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی‌ها و شفاف‌سازی شرکت‌های گروه که از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم سرمایه‌گذاران در بازار سهام می‌رسد، مشاوره‌های مناسب را به‌تمامی شرکت‌های گروه ارائه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: شرکت در راستای ماموریت‌های محوله و همچنین کسب بازدهی مناسب از بازار سهام، اقدام به افزایش سرمایه از مبلغ 200 میلیارد ریال به 600 میلیارد ریال کرد و برای سال جاری نیز برنامه افزایش سرمایه از 600 میلیارد ریال به یک هزار میلیارد ریال در دستور کار هیئت‌مدیره قرار دارد که در صورت تصویب هلدینگ، فرآیند تحقق این مرحله اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران گفت: خالص ارزش روز دارایی‌ها (ارزش روز دارایی‌ها منهای بدهی‌ها) در شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان کلیدی‌ترین شاخص ارزیابی وضعیت و عملکرد آن‌ها مطرح محسوب می‌شود. خالص ارزش دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران در ابتدای سال 98 حدود یک هزار میلیارد ریال بود که با انجام اقدامات مناسب، در حال حاضر ارزش روز پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های شرکت بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال است که بیشترین نصاب حجم سرمایه‌گذاری‌های این شرکت از تاریخ تاسیس آن محسوب می‌شود.

غلام‌زاده اذعان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران در سال 98 به سود خالص 510 میلیارد ریالی رسیده است؛ در حالی‌که این رقم در سال 97 معادل 230 میلیارد ریال بود. لذا دستیابی به رشد سودآوری 122 درصدی، یکی دیگر از دستاوردهای شرکت در کنار رشد 550 درصدی خالص ارزش روز دارایی‌ها به شرح فوق است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از موفقیت‌های این شرکت مرهون زحمات و عملکرد مناسب هلدینگ و شرکت‌های تابعه بوده است. امید است در سال «جهش تولید» با استعانت از خداوند متعال و دستیابی شرکت‌های گروه به اهداف ترسیم شده، شاهد رشد بازدهی سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران و گروه باشیم.

عناوین برگزیده