تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۳۱
بازدید: ۸۱۲
کد خبر: ۱۰۴۰۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در قطب تولید فولاد خام کشور

رشد 67 درصدی ارزش محصولات تولیدی فولاد مبارکه

می متالز - با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها، ارزش محصولات تحویلی فولاد مبارکه در بازار داخل و صادرات 67 درصد رشد داشته است.
رشد 67 درصدی ارزش محصولات تولیدی فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه میزان محصولات تحویل شده شرکت، پارسال هفت میلیون و 580 هزار تن بوده است گفت: این میزان در مقایسه با سال 1397  دوازده درصدافزایش یافته است.
غلامرضا طاهری افزود: سهم بازار داخل 6 میلیون و 130 هزار تن و سهم بازارهای صادراتی، با وجود همه محدودیت ها، یک میلیون و 450 هزار تن بوده است.
وی اضافه کرد: ارزش محصولات تحویلی پارسال فولاد مبارکه، 391 هزار میلیارد ریال بوده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه افزود: صادرات فولاد مبارکه از 878 هزار تن در سال 1397، 65 پارسال درصد رشد و در این شرایط اقتصادی و با وجود تحریم ها برای کشور، 64 هزار میلیارد ریال ارزآوری به همراه داشته است.
فولاد مبارکه از ابتدای بهره برداری (سال 1371) تاکنون توانسته است 113 میلیون تن انواع محصولات خود را به بازارهای داخلی و صادراتی تحویل دهد که از این میزان، 21 میلیون صادراتی بوده است.
شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق تخت فولادی در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی با تولید سالانه بیش ازهفت میلیون تن فولاد خام دارای سهم 51 درصدی در تولید کشور و اشتغال حدود 351 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

عناوین برگزیده