تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۰۴۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۰۹ واحد تولیدی سمنان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از معرفی ۷۰۹ واحد تولیدی این استان برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال خبر داد.
۷۰۹ واحد تولیدی سمنان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند

به گزارش می متالز، علی تشنه‌دل صبح امروز در دویست و بیست و چهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ۴۱۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۲۴۱ واحد به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و ۱۷۱ واحد به ارزش سه هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال است.

‍رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید سال گذشته، ۷۰۹ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۳۷۲ پرونده جهت عقد قرارداد در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

تشنه‌دل بیان کرد: در بخش رفع موانع تولید، کارگروه استان تا این جلسه پرونده حدود یک هزار و 50 واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است.

وی گفت: در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و 254 مصوبه به تصویب اعضا رسیده که از این تعداد، ۷۳ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

‍رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، ۱۹ واحد کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش ۲۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی، مالیات و زیربنایی سه واحد تولیدی بررسی شد.

دویست و بیست و چهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به ریاست استاندار سمنان در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد.

در این نشست، مواردی نظیر ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های دریافتی در خصوص رونق تولید و رفع موانع تولید، گزارش لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید و پایش تسهیلات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، گزارش عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ و بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان سمنان موردنظر قرار گرفت.

عناوین برگزیده