به گزارش می متالز، متن پیام به شرح زیر است:
به نام آنکه انسان را به قلم آموخت.
بیست و هفتم اردیبهشت، روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است، فرارسیدن روز روابط عمومی و آغاز هفته روابط عمومی را در کشور عزیزمان به همه فعالان با اخلاص روابط عمومی ها تبریک و تهنیت میگوییم.
دست اندرکاران روابط عمومی و جامعه ارتباطات کشور، برای نامگذاری این روز در سطح ملی تلاش زیادی نموده اند اکنون وقت آن است تا اهدافی که برای ثبت چنین عنوانی در تاریخ رسمی کشور، در نظر گرفته شده است، با تلاش مضاعف بیش از پیش محقق گردد.
نامگذاری 27 اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای روابط عمومی، اطلاعرسانی و ارتباطات در مناسبات انسانی، سازمانی و اجتماعی در دنیای امروز
روز روابط عمومی فرصتی است تا بار دیگر نقش و جایگاه این نهاد تأثیر گذار را به عنوان هنر هشتم مرور کنیم:
1. موفقیت سازمان ها، ادارات و شرکت ها و دوامشان در عرصه ی فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن وابسته است، زیرا روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است. بنابراین روابط عمومی یکی از عناصر و ارکان اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمانی، محسوب می شود.
2. روابط عمومی، نقش موثری در هماهنگی تمامی اجزای هر سیستم سازمانی عهده دار است؛ طبیعتاً در هر سازمانی، هر واحد یا قسمتی، با نگاهِ بخشی، ساز خود را می زند. هنر روابط عمومی در این است که این سازها و صداهای گوناگون را به گونه ای هوشمندانه در جهت اهداف کلان و کلی سازمانی هماهنگ نماید بنحوی که آهنگ خروجی نتایج سازمانی زیبا و دلنشین برای مخاطبان، مشتریان و ارباب رجوع باشد.
3. روابط عمومی در تصمیمات راهبردی، یاری گر مدیران است و می تواند با ترسیم شفاف خدمات سازمان از یک سو و شناسایی انتظارات مردم و نقاط ضعف عملکرد سازمان، در اخذ تصمیمات استراتژیک مدیران اثرگذار باشد.
4. روابط عمومی بیش و پیش از آن که یک علم باشد، عشق است.
عشق به هم نوع، عشق به آگاهی و عشق به تلاش و بالندگی؛ لذا سختی شرایط کار روابط عمومی شاید جز برای خود روابط عمومی ها برای کسی قابل لمس نباشد و اگر این عشق نباشد چه بسا فعالان حیطه روابط عمومی در اثنای کار و وظیفه دچار آسیبها و نگرانیهای مأیوس کننده شوند.
5. روابط عمومی تعطیل بردار نیست و این عرصه نیازمند تکنیک ها و خلاقیت های فراوانی است تا با تعامل و گفتگو، شرایط متعادلی رادر هر سازمانی برقرار کند و کسانی در این جایگاه میتوانند موفق باشند که ضمن تحمل پاره ای بی مهری های احتمالی ، با تعامل سازنده بر همه مشکلات غلبه نمایند.
در پایان بار دیگر این مناسبت بزرگ را به همه تلاشگران عرصه روابط عمومی و ارتباطات بویژه همکاران سختکوش در روابط عمومی های گروه توکا فولاد صمیمانه تبریک میگویم و برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.