تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۹
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۰۴۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکمیل ۳۲ طرح تولیدی نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید

می متالز - همزمان با سال جهش تولید، ۳۲ طرح تولیدی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود.
تکمیل ۳۲ طرح تولیدی نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید

به گزارش می متالز، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۳۲ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان تکمیل و وارد مدار بهره برداری می‎ شود.

کاظم منزوی با بیان اینکه برای تکمیل این واحد‌ها به ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: صنایع فولاد، پتروشیمی لردگان، صنایع متالوژی آسیا، نساجی نگین، خاور سیمان پارسیان از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی تأمین سرمایه در گردش ۹۱۷ واحد صنعتی برای تثبیت اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید برشمرد و اضافه کرد: برای اجرای این برنامه به شش هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی در استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت این واحد‌های صنعتی و رونق اشتغال انجام می‌گیرد.

منزوی با اشاره به چالش‌های فراروی بخش صنعت استان ادامه داد: افزایش هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ ارز از مهمترین این مشکلات است که نیازمند بازنگری در قیمت محصولات تولیدی است.

وی افزود: ناتوانی برخی واحد‌های صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی که چنانچه این مشکل رفع نشود منجر به تعطیلی این واحد‌ها می‌شود، مشکلات مربوط به کرایه‌های حمل و نقل و مشکل صادرات از دیگر چالش‌های صنعت استان است که درصدد رفع و پیگیری آن هستیم.

عناوین برگزیده