تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۰۴۷۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

می متالز - سهامداران بازارسرمایه نباید فراموش کنند که تنها راه موفقیت در "بورس" دوری از نگاه سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بوده بنابراین زمانی که بازه سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری بلندمدت تنظیم شود، طبیعتا سودسازی بهتری عاید سهامداران می‌شود.
"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

به گزارش می متالز، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری همواره جزوی از بازار بوده و فلسفه وجود صندوق‌ها، نوعی نیاز این بازار بوده و زیستن آنها جزو حیات بازار‌سرمایه است، بنابراین بازار متعلق به تمام فعالان بوده و خراب کردن آن عملا به نفع هیچ شخص یا گروهی نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: در دورانی که شاخص به مرز یک میلیون واحد را فتح کرده و روند مثبت را پیش می‌برد؛ لازم بوده که حقوقی‌ها اقدام به فروش و شناسایی سود کنند، چراکه در روز‌های منفی سهم خریداری کرده‌اند و تعهدی در برابر دارندگان یونیت‌ها و سرمایه‌گذاران خود نیز دارند. 


این کارشناس بازارسرمایه فروش را امری طبیعی دانست و گفت: آنچه در بازار وجود داشته تعداد زیادی افراد تازه‌وارد به این محیط سرمایه‌گذاری بوده که اتفاقا از بدو ورود آنها هیچگاه بازار را با چهره قرمز مشاهده نکرده‌اند و با چند روز منفی بودن دچار تردید و رفتار‌های هیجانی شدند. 


دارابی بازار را همواره مانند ققنوسی که از خاکستر خود در می‌آید تشبیه کرد و افزود: هر دوره رشد، به یک دوره اصلاح و هر دوره اصلاح به یک دوره رشد ختم می‌شود. جریان خرید و فروش‌ها طبیعی بوده و این امر به مراتب برای حقوقی‌ها مهمتر از حقیقی‌ها به شمار می‌رود.


وی ادامه داد: بازار سرمایه از کل اقتصاد جدا نبوده و زمانی که در مورد دلار و صادرات اهمیت‌های قابل ملاحظه دیده می‌شود بنابراین می‌توان دریافت شرکت‌های دلاری و صادراتی همچنان در مرکز توجه هستند؛ از سوی دیگر بانک‌ها تحولات بنیادی را تجربه کرده و تصمیمات بانک مرکزی نیز امری مهم برای بانک‌ها تلقی می‌شود. همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ‌هایی که از فرصت فروش استفاده کرده اند نیز با نقدینگی در بازار حضور دارند بنابراین باید باور داشته باشیم که بورس، بازاری بلند مدت بوده و کسانی که در این بازار بلند مدت حضور داشته باشند موفق خواهند بود.

عناوین برگزیده