تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۰۴۸۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زامبیا مرز خود را که به خاطر جلوگیری از گسترش شیوع کووید19 بسته بود به روی صادرات مس باز می کند

می متالز - به گفته یکی از وزرای محلی به رویترز، زامبیا مرز ناکونده خود با تانزانیا را روز جمعه پس از تعطیلی ای پنج روزه برای حمل و نقل بار باز کرد.
زامبیا مرز خود را که به خاطر جلوگیری از گسترش شیوع کووید19 بسته بود به روی صادرات مس باز می کند

به گزارش می متالز، این مرز از نقاط اصلی حمل و نقل برای صادرات مس و کبالت و واردات نفت است. با وجود این، مردم مجاز به عبور و مرور از این مرز نیستند. رئیس جمهور «ادگار لونگو» روز یکشنبه پس از آنکه شهر ناکونده 76 مورد کووید19، که باعث بیماری تنفسی می شود، را ثبت کرد که بالاترین رقم ثبت شده ابتلا به این ویروس در یک روز در این دومین کشور تولید کننده بزرگ مس آفریقا بود، فرمان بسته شدن مرز را صادر کرده بود.

مالازو سیچونه، وزیر استان موچینگای زامبیا، در پاسخ به پرسشی در این مورد گفت، " کامیون ها از دو سوی مرز به جرکت در آمده اند و شروع حرکت با کامیون هایی بود که به مقصد تانزانیا بار زده بودند. با وجود این، به گفته او شهروندان هنوز اجازه رفت و آمد از این مرز را ندارند. سیچونه روز چهارشنبه به رویترز گفته بود که مذاکراتی با تانزانیا در جریان است و به زودی توافقی حاصل خواهد شد. یکی از مدیران صنعت معدنکاری گفت که مرز برای صادرات مس از ظهر روز جمعه باز شده است.

یکی از مقامات پشتیبانی و آمداد گفت، "ما کامیون هایی داشته ایم که هم اکنون از مرز گذشته اند." وزیر یاد شده پیشتر گفته بود اولویت به کامیون هایی داده خواهد شد که حامل کالاهای اساسی مانند سوخت، تجهیزات پزشکی و دارو  و غذا به داخل زامبیا می باشند.

عناوین برگزیده