تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۰۵۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۴۱ درصدی وزن صادرات گمرک کاشان در سال ۹۸

می متالز - رئیس گمرک کاشان از رشد ۲۴۱ درصدی وزن صادرات گمرک کاشان در سال ۹۸ خبر داد.
رشد ۲۴۱ درصدی وزن صادرات گمرک کاشان در سال ۹۸

به گزارش می متالز، علی مراد نوروزی  با اشاره به تشکیل شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار داشت: در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس گل گمرک جمهوری اسلامی برگزار شد گمرک کاشان از رئیس به مدیریت ارتقا و قرار شد احداث، توسعه و تجهیز گمرک کاشان از اختصاص بودجه از محل اعتبارات استانی مدنظر قرار گرفته شود.

وی همچنین از اختصاص چهار واحد منزل مسکونی سازمانی برای کارکنان گمرک کاشان با تصویب این شورا خبر داد و ابراز داشت: با وجود اینکه گمرک کاشان در حال حاضر در یک فضای کوچک و نامناسب استیجاری در شهرک صنعتی راوند فعالیت می کند ولی عملکرد گمرک کاشان در مقایسه با بسیاری از استان های دیگر در حوزه صادرات بسیار درخشان بوده است.

رئیس گمرک کاشان با بیان اینکه وزن صادرات گمرک کاشان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۴۱ درصدی داشته است، تصریح کرد: صادرات گمرک کاشان در سال  ۹۸ با بیش از ۴۹۶ هزار تن ارزشی بالغ بر ۳۰۱ میلیون دلار بوده است.

آهن و فولاد بیشترین محصول صادراتی گمرک کاشان

نوروزی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از سهم ارزش و ۲۴ درصد از سهم وزن صادرات گمرک استان اصفهان متعلق به گمرک کاشان است، اظهار کرد: بیشترین محصول صادراتی گمرک کاشان در سال ۹۸ آهن و فولاد با ارزش ارزی ۱۸۵ میلیون دلار و ارزش وزنی ۴۳۷ هزار تن بوده است.

وی فرش ماشینی، مصنوعات آهن و چدن، محصولات لبنی و روغن های اسانسی و گلاب را در رده های بعدی بیشترین محصولات صادراتی گمرک کاشان دانست و یادآور شد: میزان صادرات محصولات آهنی و فولادی از گمرک کاشان در سال ۹۸ نسبت به سال پیشین از لحاظ وزنی ۳۱۳ درصد و از حیث ارزشی ۱۹۴ درصد رشد داشته است.

رئیس گمرک کاشان با بیان اینکه عمده مقصد صادراتی گمرک کاشتن کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، عمان و میانمار بوده است، افزود: ارزش ارزی صادرات به این کشورها از گمرک کاشان بیش از ۲۰۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه رشد صادرات از گمرک کاشان به دو کشور عمان و میانمار در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است، گفت: صادرات به کشور عمان از لحاظ وزنی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از هفت برابر شده است و صادرات به میانمار هم برای اولین بار اتفاق افتاده است.

نوروزی با بیان اینکه کشورهای شرق آسیا یک بازار بکر و دست نخورده برای بازرگانان و صنعتگران منطقه کاشان است، تاکید کرد: صادرکنندگان منطقه کاشان باید با بازاریابی مناسب و شایسته در این منطقه محصولات خود را به کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا صادر کنند.

عناوین برگزیده