تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۰۵۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

می متالز - ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این تخصیص در راستای افزایش ظرفیت این واحدهای صنعتی و رونق اشتغال انجام می‌گیرد.

محمد کاظم منزوی افزود: همزمان با سال جهش تولید، ۳۲ طرح تولیدی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی، با بیان اینکه برای تکمیل این واحدها به ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: صنایع فولاد، پتروشیمی لردگان، صنایع متالوژی آسیا، نساجی نگین، خاور سیمان پارسیان از مهمترین این طرح‌ها است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تامین سرمایه در گردش ۹۱۷ واحد صنعتی برای تثبیت اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید عنوان و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه به شش هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منزوی، با اشاره به چالش‌های فرآروی بخش صنعت استان ادامه داد: افزایش هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ ارز از مهمترین این مشکلات است که نیازمند بازنگری در قیمت محصولات تولیدی است.

وی افزود: ناتوانی برخی واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی که چنانچه این مشکل رفع نشود، منجر به تعطیلی این واحدها می‌شود، مشکلات مربوط به کرایه‌های حمل و نقل و مشکل صادرات از دیگر چالش‌های صنعت استان است که درصدد رفع و پیگیری آن هستیم.

گفتنی است که هم اکنون 921 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری با اشتغال مستقیم بیش از 21 هزار نفر فعال است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد