به گزارش می متالز، غلامحسین ولدی در جلسه با مدیرعامل و صاحبان صنایع شهر صنعتی رشت اظهار داشت: ایجاد خطوط فرعی با مشارکت بخش خصوصی به گونه ای است که سرمایه گذار هزینه تملک اراضی و زیر سازی و راه آهن انجام امور روسازی را به عهده می گیرد.
وی افزود: در وهله نخست ما مشاورانی به مدیریت شهر صنعتی معرفی می کنیم تا نسبت به پیاده سازی یک طرح اقتصادی و کاربردی اقدام لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده یک هفتم است، بیان کرد: اگر بخواهیم از محیطزیستمان حفاظت کنیم باید به سوی انتقال بار از جاده به سمت ریل گام های جدی برداریم.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ تاکید کرد: تجار، صاحبان صنایع و کالا در خصوص جذب واگن و مذاکره با مالکان واگن دغدغه ای نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه حمل کالا به صورت رفت و برگشتی برای صنایع مقرون به صرفه است، ادامه داد: تمام دغدغه ما کاهش قیمت تمام شده حمل ریلی کالا برای صاحبان کالاست.
ولدی تصریح کرد: اداره کل راه آهن شمال ۲ در زمینه جابه جایی بار تعامل خوبی با صنایع فولاد، فراورده های چوب، تولیدی های دام و طیور و شرکت های راه سازی داشته، به طوری که محصولات و مواد اولیه این صنایع در حال انتقال است.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن رشت دارای ظرفیتی مناسب برای جذب بار از بنادر و پایانه های مرزی شمال کشور را دارد و می تواند به عنوان یک نقطه استراتژیک در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: حمل و نقل ریلی مورد عنایت جدی مقام معظم رهبری و در راس برنامه دولتمردان است و از اولویت های توسعه به شمار می آید.
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته از مبدأ خوزستان به رشت رسید.