تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۱۰۵۴۳۶
سرویس خبر : محیط زیست

در فعالیت های معدنی سهم آیندگان از طبیعت چقدر است؟/ رشد بی رویه معادن، تهدیدی جدی برای طبیعت

می متالز - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: رشد بی رویه معادن در البرز، سهم آیندگان از طبیعت را به حداقل می رساند.
در فعالیت های معدنی سهم آیندگان از طبیعت چقدر است؟/ رشد بی رویه معادن، تهدیدی جدی برای طبیعت

به گزارش می متالز، در دنیای امروز، معادن یکی از ارکان مهم اقتصادی هر کشور محسوب می شوند و نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه جهان برعهده دارند که البته از اثرات مخرب آنها نباید چشم پوشی کرد اما صدور مجوزهای بی رویه برداشت از معادن  در البرز مشکلاتی در این استان به وجود آورده است.

این درحالی است که مجوز برداشت از معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود در صورتی که این مناطق در حیطه اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری است.

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: اگر در زمان صدور پروانه فعالیت معدنی در طبیعت از اداره حفاظت از محیط زیست استعلام صورت می گرفت، ملاحظات زیست محیطی، رعایت فواصل و کاربری های مسکونی درنظر گرفته می شد.

او در ادامه افزود: در حالی که در زمان صدور مجوز هیچ استعلامی نشده و اینک نیز باید پاسخگوی شکایات مردمی بود. 

حکیمی اضافه کرد: باید قبل از انجام فعالیت های معدنی ظرفیت سنجی شود که استان با حساسیت و آسیب پذیری بالای خود توان فعالیت معدنی بیشتر را داشته باشد.

او گفت: همه مردم حق دارند که از آب، هوا، خاک و طبیعت زیبا بهره ببرند اما اگر هرجا که کوهی باشد، فعالیت معدنی نیز انجام شود، سهم آیندگان از طبیعت از بین می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: صدور مجوز برای هر فعالیت معدنی باید با درنظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و حقوق مردم استان همراه باشد؛ طبیعت حفظ شود و این حق باید محفوظ بماند و مورد توجه قرار بگیرد.

عناوین برگزیده