تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۰۵۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۳ هزار خودرو خارجی تا فردا از گمرک ترخیص و وارد بازار خواهد شد؟

می متالز - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: از خودروهای مانده در گمرک تا به امروز، ۱۰۰۱ خودرو که متعلق به شرکت کرمان موتور بود و باید قبلاً ترخیص می‌شد، ترخیص شدند. ۷۰۰ دستگاه خودرو دیگر نیز که کار‌های آن‌ها انجام شده بود ترخیص شدند. در مجموع، هم اکنون ۳۰۳۰ دستگاه خودرو گرفتار فرآیند‌های ترخیص می‌باشند.
بیش از ۳ هزار خودرو خارجی تا فردا از گمرک ترخیص و وارد بازار خواهد شد؟

به گزارش می متالز، در 12 دی ماه سال 1397 بود که دولت سرانجام با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک موافقت کرد. با ایراداتی که رئیس کل بانک مرکزی به مصوبه دولت در این زمینه گرفت، در 25 دی ماه این مصوبه تغییرات جزئی کرد و ابلاغ شد. صاحبان خودروها امیدوار بودند که در مهلت داده شده به خودروهای خود دست یابند.

مهلت این مصوبه چهار ماه بود و در این مدت به دلیل ناهماهنگی های موجود بین نهادها، تنها بخش کوچکی از خودروها از گمرک ترخیص شدند و دولت دوباره در اردیبهشت ماه سال گذشته مهلت ترخیص خودروها را دو ماه دیگر یعنی تا تیرماه 1398 تمدید کرد.

در نهایت مطابق با آمارهای موجود طی مهلت تعیین شده از 12 هزار و 261 خودروی دپو شده در گمرک 7153 دستگاه خودرو ترخیص شدند و 5108 دستگاه دیگر در گمرکات باقی ماندند.

تلاش های بسیاری برای ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک انجام شد اما هیچ یک از این تلاش ها تا روز چهارشنبه 16 بهمن ماه 1398 به نتیجه نرسید. در این روز سرانجام هیات دولت در جلسه خود با پیشنهاد ارائه شده در رابطه با تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرد.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده