تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۰۵۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت قم:

۲۸۹ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد شد

می متالز - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تنها در فروردین‌ماه سال جاری، ۲۸۹ فرصت شغلی جدید با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال در بخش صنعت استان ایجاد شد.
۲۸۹ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد شد

به گزارش می متالز، محمود سیجانی، بیان کرد: صنعت در قم ازجمله مهمترین بخش‌هایی است که در روزهای سخت کرونایی هم به تلاش برای تامین نیازهای مردم ادامه داد و حتی توانست با افزایش توان واحدهای تولیدی، فرصت‌های جدید شغلی و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کند.

وی افزود: همچنین هشت هزار و ۹۰۱ فرصت شغلی جدید در این بخش با بهره‌برداری از ۳۵۶ واحد صنعتی در دست احداث با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان ایجاد خواهد شد که برای آن تاکنون ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده و ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز موردنیاز است.

وی ادامه داد: قم، ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی دارد و تسهیل حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این بخش‌، موجب فراهم شدن فرصت‌های چشمگیر شغلی در استان خواهد شد.

سیجانی در بخش‌ دیگری از سخنان خود گفت: مسیر حرکت صنعت قم در سال جهش تولید،‌ استفاده از توانمندی داخلی و تکمیل زنجیره تولید برای کاهش تاثیر منفی تحریم‌ها در تامین کالاهای موردنیاز مردم است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی استان تامین شده و چرخه تولید آن‌ها متوقف نشود و به همین منظور روند پرداخت تسهیلات حمایتی همچون رونق تولید برای تامین سرمایه موردنیاز واحدهای صنعتی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: حفظ و توسعه فعالیت‌های صنعتی پیشرو در استان، موجب رونق اقتصادی و اشتغال پایدار می‌شود و جایگاه قم را به‌عنوان یکی از مناطق موفق در حوزه تجارت داخلی و بین‌المللی تقویت می‌کند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

عناوین برگزیده