تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۰۵۵۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت اقتصادی استان زنجان به‌رغم مشکلات اقتصادی، مطلوب است

می متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: به‌رغم وجود مشکلات و محدودیت‌ها فعالیت اقتصادی و تجاری این استان مطلوب بوده و گمرک زنجان در بین ۵۳ گمرک کشور، رتبه ۳۰ را دارد.
فعالیت اقتصادی استان زنجان به‌رغم مشکلات اقتصادی، مطلوب است

به گزارش می متالز، ابوالفضل عباسچیان اظهار داشت: صادرات کل کشور و استان از بهمن‌ماه سال گذشته تحت تاثیر تحولات اقتصادی حاکم و شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به عملکرد گمرک این استان، گفت: حجم صادرات این استان از ۱۸۴ هزار تُن در سال ۹۷ به ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ تُن در سال گذشته رسید.

وی اظهار داشت: ارزش صادرات استان زنجان نیز از ۳۵۵ میلیون دلار در سال ۹۷ به ۲۲۳ میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافت.

عباسچیان خاطرنشان کرد: حجم واردات استان زنجان از ۳۳۰ هزار و ۷۰۰ تُن در سال ۹۷ به ۳۲۸ هزار و ۳۵۴ تُن در سال گذشته رسید.

وی افزود: ارزش واردات استان زنجان نیز از ۳۷۱ میلیون دلار در سال ۹۷ به ۳۴۷ میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اقدامات گمرکی برای تسریع در فرآیند مقابله با بیماری کرونا و همچنین تحقق شعار جهش تولید، گفت: عمده مواد وارداتی این استان، مواد اولیه و خام مورد نیاز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است.

وی افزود: بر این اساس، کالاهای وارداتی مربوط به بیماری کرونا در حداقل زمان ممکن و بدون نیاز به ورود و بررسی در گمرک به صورت مستقیم در محل خود کارخانه و در همان روز، ترخیص می‌شود.

عباسچیان خاطرنشان کرد: در اولویت قرار گرفتن پرداخت تسهیلات بانکی برای واحدهای کوچک و زودبازده و دارای طرح توسعه، استرداد مالیات دریافتی در حداقل زمان و بازگشت آن به چرخه تولید و همچنین تقسیط، امهال و بخشودگی جرایم مالیاتی، بخش مهمی از اقدامات برای برای کمک به تحقق جهش تولید، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان است.

عناوین برگزیده