تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات بیش از ۴ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

می متالز - مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در فروردین ماه امسال ۴ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۹۱۰ دلار کالا از گمرک این استان صادر شده است
صادرات بیش از ۴ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش می متالز، مرتضی نجفی مقدم مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۴ میلیون و ۹۲۴ هزارو ۹۱۰ دلار کالا از گمرک همدان صادر شده است، افزود: نسبت به مشابه فروردین ماه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته ایم.

او با اشاره به اینکه وزن کالای صادر شده در این مدت ازسال ۳۴ میلیون و ۹۳۶ هزارو ۵۰۷ کیلوگرم بوده است ادامه داد: این میزان نسبت به مشابه فروردین پارسال ۲۸ درصد افزایش وزن صادرات کالا بوده است.

نجفی مقدم به عمده کشور‌های طرف معامله صادرات در این مدت اشاره کرد و عراق، امارات متحده عربی، چین، روسیه، ترکیه، پاکستان، افغانستان، سوریه، ارمنستان، اوکراین، آلمان، قزاقستان و بحرین را از کشور‌های طرف معامله عنوان کرد.

او صادرات کالای صادراتی یک ماهه امسال را محصولات کشاورزی از جمله انواع کشمش، فروسیلیس، وازلین بهداشتی، شور و ترشیجات، شیر خشک صنعتی و سیمان سفید برشمرد.

این مسوول با اشاره به بیماری کرونا ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هیچ گونه کالایی به استان همدان وارد نشده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد