به گزارش می متالز، مجید باقری در خصوص فروش فوری محصولات سایپا گفت: با هدف احترام به اعتماد مشتریان، اولویت نخست عرضه و تحویل خودرو، پاسخ به تعهدات قبلی به ویژه تعهدات معوق است اما برای تنظیم بازار مجوز فروش فوری ۳۰ درصد تولیدات روزانه به خودروسازان داده شده است.
وی افزود: به دلیل التهاب های بازار و پررنگ شدن نقش واسطه ها با محوریت وزارت صنعت و همکاری نهادهای نظارتی سازوکار جدیدی برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است. همانطور که سرپرست وزارت صنعت نیز اعلام کرد فروش فوق العاده جایگزین فروش فوری شرکتهای خودروساز شده است.
این مقام مسئول شفافیت فرآیندها و عدالت در عرضه و توزیع را محور اصلی طرح جدید فروش خودرو در گروه سایپا اعلام کرد و ادامه داد: از سال گذشته و بنابر ابلاغ مدیرعامل در سازمان فروش سایپا تغییرات بنیادینی را در سازوکارها و فرآیندها ایجاد کرده و به سمت شفافیت حداکثری و استقرار نظام عادلانه در عرضه و توزیع رفتیم و در حال حاضر نیز علاوه بر طراحی طرح جدید فروش فوقالعاده خودرو، محدودیتهای جدیدی نیز در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم در نتیجه این اقدامات، نقش واسطهها در بازار به کمترین حد ممکن کاهش یابد و خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.
باقری به برخی اظهارات نادرست در خصوص تعلل خودروسازان برای اعلام و اعمال قیمتهای جدید خودرو نیز اشاره و عنوان کرد: اینکه گفته میشود خودروسازان برای تحویل خودرو منتظر اعلام قیمتهای جدید محصولات هستند، اظهارنظر نادرستی است زیرا بخش عمدهای از خودروهای تحویلی از تعهدات معوق سایپا هستند و در صورت اعلام قیمتهای جدید نیز با قیمت قبل، تحویل مشتریان خواهند شد. از سوی دیگر هزینههای انبارداری و نگهداری از خودروها بیشتر از عددی است که فرمول شورای رقابت به قیمتها اضافه میکند!