تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۰۶۱۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کارشناس ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن خبر داد؛

کاهش واردات سنگ آهن چین در ماه مارس/ حجم واردات به 83 میلیون تن رسید/ موجودی بالای فولادسازان و کند شدن روند ساخت و ساز و فعالیت های صنعتی دو عامل کاهش واردات سنگ آهن

می متالز - براساس اعلام اداره کل گمرک چین، واردات سنگ آهن در ماه مارس در مقایسه با مارس سال گذشته 3.8 درصد کاهش داشته و به 83.16 میلیون تن رسیده است.
کاهش واردات سنگ آهن چین در ماه مارس/ حجم واردات به 83 میلیون تن رسید/ موجودی بالای فولادسازان و کند شدن روند ساخت و ساز و فعالیت های صنعتی دو عامل کاهش واردات سنگ آهن

به گزارش می متالز، حجم کم واردات فوق مربوط به موجودی بالای فولاد و کند شدن روند ساخت و ساز و فعالیت های صنعتی ناشی از بیماری همه گیر کرونا ویروس است.

براساس داده های Mysteel در طی ماه مارس، موجودی فولادی که توسط تجار دپو و نگهداری شده بود، به رکورد بالای 25.98 میلیون تن رسید که این حجم بالای موجودی برای جذب بازار بسیار زیاد بود چراکه کارخانه ها به تدریج میزان بهره وری خود را بازیابی کرده و افزایش دادند. 

تا 10 آوریل، نرخ بهره وری کل 247 کارخانه فولاد چین به 78.81 درصد رسید که طبق گفته Mysteel این افزایش برای چهارمین هفته متوالی است که به ثبت می رسد.

با این حال پیش بینی می شود، تقاضا برای محصولات تخت فولادی در مقایسه با محصولات طویل فولادی در «آوریل» و «می» کم رنگ و ضعیف باشد زیرا انتظار می روند بازار خودرو در نیمه دوم سال جاری به دوباره به ظرفیت کامل خود بازگردد. 

بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM)، بخش خودروسازی این کشور در ماه مارس تنها به حدود 75 درصد از سطح عملکرد نرمال و عادی خود رسیده است، در حالی که میزان تولید و فروش به ترتیب 44.5 درصد و 43.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و به 1.42 میلیون دستگاه (تولید) و 1.43 میلیون دستگاه (فروش) رسیده است.

عناوین برگزیده