به گزارش می متالز، بیشتر خلبانها اکنون از جیب هزینه کرده و این درحالی است که پسانداز آنان در حال اتمام است، چراکه مشکلات مضاعف شده و علاوه بر هزینه زندگی، بسیاری از آنها مجبور به تمدید آموزشها و حفظ گواهینامه خلبانی خود با هزینههای شخصی هستند.
بر اساس این گزارش یکی از شرکتهایی که کارمندان خود را در مقیاس گسترده اخراج کرده، بریتیش ایرویز است که تاکنون 12 هزار نفر را اخراج کرده است.
پس از آن لوفت هانزا 10 هزار نفر، اس آ اس 7000 نفر، نروژ ایرلاین4000 نفر، ویرجین آتلانتیک 3000 نفر، رایان ایر 3000 نفر، ویز ایر 1000 نفر را اخراج کردهاند.
این گزارش حاکی است اگرچه بحران کرونا موجب شده تا اتحادیه اروپا با هدف محافظت از مشاغل و جلوگیری از بیکاری گسترده، دست به کار شود و راهکارهای پیشگیرانه خود را اجرا کند ولی این راهکارها هنوز برای شاغلان حمل و نقل هوایی انجام نشده و انجمن خلبانان اروپا با وجود نامهها و ابتکارات درخواستی، هنوز جواب روشنی از اتحادیه اروپا دریافت نکرده است.
بر اساس این گزارش، انجمن خلبانان اروپا معتقد است اگر اتحادیه اروپا فکر میکند صرفهجویی در خطوط هوایی برابر با صرفهجویی در خدمه پروازی است، سخت در اشتباه است.
این اتفاق در حالی رخ داده که آمارها نشان میدهد آسیبهای وارد به حمل و نقل هوایی در پی رکود اقتصادی سال 2008 هنوز ترمیم نشده است.
در آن بحران بیش از 3000 خلبان بیکار و بسیاری از آنها مجبور به عقد قراردادهای غیر عادی شدند و بسیاری نیز به بازارهای چین و خاورمیانه روی آوردند. این ضرر هنوز در اروپا خودنمایی میکند و اکنون نیز اتحادیه اروپا هیچ کاری نمیکند.