تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۰۷۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صمت :

مهمترین پیامد شیوع بیماری کرونا کاهش تقاضای داخلی و خارجی است/ برای مدیریت این موضوع برنامه داریم

می متالز - مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شیوع بیماری کرونا منجر به بروز دو چالش اصلی شامل کاهش تقاضای داخلی و خارجی شده است که برای مدیریت آثار آن؛ برنامه­ هایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته است.
مهمترین پیامد شیوع بیماری کرونا کاهش تقاضای داخلی و خارجی است/ برای مدیریت این موضوع برنامه داریم

به گزارش می متالز، احمد تشکینی با بیان این مطلب، افزود: در راستای مقابله با چالش کاهش تقاضای داخلی؛ برنامه تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی با دوام ساخت داخل شامل یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کولر آبی و فرش (برنامه سال 99)، توسعه تجارت الکترونیکی شامل (تحریک تقاضای خرید اینترنتی، تقویت اعتماد مصرف‏کنندگان به خرید اینترنتی، حمایت از ورود اصناف آفلاین به فضای تجارت الکترونیکی، تسهیل اخذ مجوزهای کسب‏ و کارهای الکترونیکی) و حمایت از ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌ها در حوزه تامین و توزیع کالا و خدمات در برنامه ­های سال 1399 مورد توجه است.

وی تصریح کرد : موضوع کاهش تقاضای خارجی نیز از طریق برنامه­هایی شامل مدیریت واردات، افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی کالا و خدمات (به 15 کشور همسایه و هند و چین)، گسترش قرارداد تهاتر کالا- کالا برای مبادلات وارداتی و صادراتی و توسعه موثر صادرات و تامین امنیت مالی صادرکنندگان به کشورهای هدف (15 کشور همسایه+ اوراسیا+ هند و چین) دنبال می شود.

عناوین برگزیده