تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۰۷۲۹۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مرکز پژوهش های مجلس بررسی کرد:

صنعت ماشین‌سازی کره ‏جنوبی؛ حرکت از جامعه‏ سنتی به سوی جامعه مدرن

می متالز - مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی صنعت ماشین سازی کره ‏جنوبی پرداخت.
صنعت ماشین‌سازی کره ‏جنوبی؛ حرکت از جامعه‏ سنتی به سوی جامعه مدرن

به گزارش می متالز، دفتر مطالعات انرژی ، صنعت و معدن این مرکز در گزارشی با عنوان « صنعت ماشین سازی کره ‏جنوبی؛ حرکت از جامعه‏ سنتی به سوی جامعه مدرن » هدف این گزارش را بررسی اقدامات دولت کره در حمایت از صنعت ماشین سازی و احصای تجربیات موفق آن برای تدوین بسته های حمایتی از صنعت ماشین سازی کشور بر شمرده است.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، کره جنوبی، همواره در دهه های اخیر، در تولید، صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات، جزء 10 کشور پیشرو بوده است. دولت کره برای رسیدن به این جایگاه، از ابزارهای سیاستی مختلفی بهره گرفته و توانسته است با هوشمندی، از منابع و توان بخش خصوصی در جهت اجرای سیاست های متنوع خود در راه توسعه این صنعت، منتفع شود. از جمله این ابزارها، می توان به وضع و پیاده سازی قوانین مختص این رشته صنعت اشاره کرد، که در بازه سال های 1960 تا 2010، بالغ بر ده قانون مختلف برای حمایت از ماشین ‏سازی، تصویب و اجرا کرده که نشان از مداومت و پیوستگی سیاست ها برای دستیابی به هدف توسعه ای دارد.

این گزارش می افزاید؛ ایجاد نهادهای واسط و مؤسسات تحقیقاتی تخصصی (ازجمله انجمن صنعت ماشین سازی، تعاونی مالی ماشین سازی، مرکز تبادل و حراج ماشین آلات، مؤسسه آموزش فناوری، مؤسسه تحقیقات و بازرسی ماشین آلات کره، انجمن تحقیقات فناوری ماشین سازی، بنیاد ارتقای مشترک صنعت ماشین سازی و انجمن صنعت تجهیزات کارخانه ای کره جنوبی) و واگذاری اختیارات لازم به آنها و مشوق های خاص صادراتی، از دیگر اقدامات دولت کره‏ جنوبی برای رشد ماشین‏ سازی در این کشور است.

شایان ذکر است که موفقیت این سیاست ها مستلزم به کارگیری مجموعه ای از سیاست های کلان اقتصادی از جمله سیاست توسعه صادرات و ثبات اقتصاد کلان نیز بوده است.

متن کامل این گزارش و نتایج به دست آمده از آن را اینجا بخوانید.

عناوین برگزیده