تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۱۰۷۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در دی ماه به ثبت رسید:

رشد ۵۲ درصدی فروش "فملی" و افزایش ۴ درصدی پوشش سهم

می متالز - مجموع فروش دی ماه شرکت ملی مس با رشد ۵۲ درصدی همراه شد و پوشش سهم از ۷ به ۱۱ درصد رسید.
رشد ۵۲ درصدی فروش "فملی" و افزایش ۴ درصدی پوشش سهم

به گزارش می متالز، شرکت ملی مس با سرمایه 6 هزار میلیارد تومانی، گزارش عملکرد دی ماه را منتشر کرد که طبق آن، در ماه گذشته موفق به فروش 592 میلیارد تومان انواع محصول (معادل 7 درصد از بودجه) شده است.

همچنین مجموع کل فروش "فملی" از ابتدای سال مالی تاکنون به مبلغ 9509 میلیارد تومان معادل 74 درصد از بودجه رسیده و شرکت برای اینکه بخواهد بودجه را به صورت کامل محقق سازد، باید تا پایان سال مالی 2.03 هزار میلیارد تومان دیگر فروش داشته باشد.کل مبلغ فروش این شرکت بورسی در سال مالی گذشته بیش از 7 هزارمیلیارد تومان بوده و پیش بینی برای کل سال مالی 96، مبلغ 7.9 هزار میلیارد تومان براورد شده است.

در این میان،بیشترین مبلغ فروش در بودجه شرکت مربوط به کاتد مس است که تا پایان ماه دی موفق به پوشش 63 درصدی آن شده است.مقدار فروش شرکت نسبت به آذر ماه با افت 84 درصدی همراه بوده که بیشتر این افت فروش مربوط به فروش سنگ سولفور است. همچنین مبلغ فروش نیز با افت 21 درصدی همراه بوده است.

نرخ فروش محصولات اصلی هم با تغییراتی همراه بوده است. کنسانتره مس با افت 5درصدی و کاتد مس نیز با افزایش 3 درصدی نسبت به ماه پیش به فروش رسیده اند.

حال،این شرکت معدنی در اصلاحیه ای جدیدی،مبلغ فروش دی ماه را در دو محصول کنسانتره مس و کاتد و مجموع فروش ماه مذکور را از 592 میلیارد تومان به 903 میلیارد تومان افزایش داده که پوشش سهم در دی ماه از 7 به 11 درصد رسیده است. همچنین شرکت در 10 ماهه موفق به پوشش 78 درصد از بودجه شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده