به گزارش می متالز، مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: راه آهن آمادگی دارد برای کاهش هزینه های حمل و نقل ترکیبی به صورت مشارکتی نسبت به ایجاد خطوط فرعی و آنتنی درون شهر صنعتی رشت اقدام کند.
غلامحسین ولدی در جلسه با مدیرعامل و صاحبان صنایع شهر صنعتی رشت که در محل سالن جلسات این شهر صنعتی برگزار شد اظهار داشت: ایجاد خطوط فرعی با مشارکت بخش خصوصی به گونهای است که سرمایه گذار هزینه تملک اراضی و زیر سازی و راه آهن انجام امور روسازی را به عهده میگیرد.
وی افزود: در وهله نخست ما مشاورانی به مدیریت شهر صنعتی معرفی می کنیم تا نسبت به پیاده سازی یک طرح اقتصادی و کاربردی اقدام لازم انجام شود.
ولدی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده یک هفتم است، بیان کرد: اگر بخواهیم از محیط زیستمان حفاظت کنیم باید به سوی انتقال بار از جاده به سمت ریل گام های جدی برداریم.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ تاکید کرد: تجار، صاحبان صنایع و کالا در خصوص جذب واگن و مذاکره با مالکان واگن دغدغه ای نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه حمل کالا به صورت رفت و برگشتی برای صنایع مقرون به صرفه است، ادامه داد: تمام دغدغه ما کاهش قیمت تمام شده حمل ریلی کالا برای صاحبان کالاست.
ولدی تصریح کرد: اداره کل راه آهن شمال ۲ در زمینه جابه جایی بار تعامل خوبی با صنایع فولاد، فرآورده های چوب، تولیدیهای دام و طیور و شرکت های راهسازی داشته، به طوری که محصولات و مواد اولیه این صنایع در حال انتقال است.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه راهآهن رشت دارای ظرفیتی مناسب برای جذب بار از بنادر و پایانه های مرزی شمال کشور را دارد و میتواند به عنوان یک نقطه استراتژیک در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.
ولدی گفت: حمل و نقل ریلی مورد عنایت جدی مقام معظم رهبری و در راس برنامه دولتمردان است و از اولویتهای توسعه به شمار میآید.