تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۰۷۵۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در هفته منتهی به 15 مِی؛

روند نزولی موجودی سنگ آهن بنادر چین کند شد

می متالز - موجودی محموله‌های دریایی سنگ آهن در بنادر چین در هفته منتهی به ۱۵ مِی با سرعت کمتری به کاهش خود ادامه داد. افزایش قیمت و کاهش دسترسی برخی محصولات باعث رکود معاملات شد.
روند نزولی موجودی سنگ آهن بنادر چین کند شد

به گزارش می متالز، داده‌ها نشان می‌دهد که موجودی سنگ آهن ۳۵ بندر چین در هفته منتهی به ۱۵ مِی با کاهش ۱.۱۸ میلیون تنی به ۱۰۱.۷۹ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱.۸۹ میلیون تن کمتر بود. میزان کاهش موجودی طی این هفته در مقایسه با هفته پیش از آن که موجودی بنادر ۲.۲۹ میلیون تن کاهش داشت، تقریبا نصف شده است.

میانگین روزانه تخلیه موجودی این بنادر با کاهش ۱۱۰ هزار تنی نسبت به هفته پیش به ۲.۷۷ میلیون تن رسید؛ با کاهش قیمت، واحدهای فولادسازی مطابق با نیاز اقدام به پر کردن انبار خود کردند و همچنین میزان دسترسی به سنگ آهن در برخی بنادر نیز محدود شده بود.

تخلیه موجودی بندر Jingtang که یکی از دو بندر اصلی در مرکز فولادسازی چین یعنی استان تانگشان است، در هفته مورد بررسی افزایش داشت، زیرا برخی واحدهای فولادسازی پس از تخلیه انبار خود و با نگرانی از محدودیت‌های حمل و نقل در آستانه دیدار مقامات سیاسی، خرید خود را افزایش دادند.

انتظار نمی‌رود که موجودی سنگ آهن بنادر چین در کوتاه‌مدت افزایش چندانی داشته باشد.

قیمت آتی سنگ آهن در بورس دالیان با تحویل ماه سپتامبر با جهش ۳ درصدی به بالاترین سطح خود در سال جاری یعنی ۶۶۴.۵ یوان بر تن رسید و در مسیر سومین رشد هفتگی خود قرار دارد. افزایش قیمت نقدی در هفته مورد بررسی، ملایم ‌تر بود.

عناوین برگزیده