تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳

حمل مصالح مورد نیاز راه‌آهن رشت - انزلی با قطار

می متالز - مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه دو خبر داد: برای اولین بار در کشور و با هدف حفظ منابع طبیعی استان گیلان مصالح مورد نیاز ساخت راه‌آهن رشت - انزلی با استفاده از واگن‌های قطار از استان قزوین به رشت حمل شد.
حمل مصالح مورد نیاز راه‌آهن رشت - انزلی با قطار

به گزارش می متالز، علی اکبر مردی ضمن بیان این خبر گفت: صبح امروز برای اولین بار در کشور مصالح مورد نیاز احداث راه‌آهن رشت - انزلی از استان قزوین به وسیله واگن‌های قطار به استان گیلان ارسال شد.

وی افزود: با توجه به مصالح مورد نیاز برای احداث راه‌آهن رشت- انزلی و با در نظر گرفتن کمبود مصالح در استان گیلان مقرر شد مصالح مورد نیاز از استان قزوین با استفاده از راه‌آهن قزوین- رشت حمل شود.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه دو حجم مصالح مورد نیاز در این پروژه را ۳.۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:‌ با توجه به حجم مصالح مورد نیاز در این پروژه این اقدام علاوه بر حفظ منابع طبیعی استان گیلان موجب رفع گلوگاه اجرایی در راه‌آهن رشت- انزلی شد.

به گزارش شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مردی در خصوص نحوه حمل مصالح توضیح داد و بیان کرد: مصالح مورد نیاز با استفاده از ۱۰ واگن باری از امروز آغاز شد و در هر سرویس حدود ۴۰۰ متر مکعب مصالح حمل می‌شود. مقرر است این میزان طی روزهای آتی به ۲ برابر افزایش یابد.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه دو تاکید کرد: این اقدام با همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تصویب مصوبه کاهش هزینه های حمل صورت گرفته است و تمهیدات لازم در ایستگاه رشت به منظور تخلیه بار از سوی پیمانکار صورت گرفته است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد