به گزارش می متالز، علی امام، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به برنامه شرکت مترو برای افزایش تعداد مسافر در خط ۴ متروی تهران عنوان کرد: خط ۴ دارای یک بدنه اصلی است که از ایستگاه شهید کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی و شرق تهران تا ایستگاه ارم سبز و در تقاطع با خط ۵ ادامه دارد.
وی افزود: این بدنه با طول حدود ۱۹ کیلومتر و ۱۱ سال خدماترسانی به مردم تهران، ظرفیت بیشتری نسبت به شرایط فعلی درخصوص جابهجایی و جذب مسافر دارد. امام با اشاره به اینکه خط ۴ مسیر ارتباطی شرق به غرب متروی پایتخت است، عنوان کرد: این خط درحالحاضر با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد اما ظرفیت این خط با وضعیت موجود اکنون روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر مسافر است. در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از ۴ به دو و نیم دقیقه و نیز افزایش تعداد ناوگان میتوانیم روزانه یک میلیون مسافر را از طریق این خط جابهجا کنیم. امام در ادامه با اشاره به اینکه در صورت افزایش دسترسی و ساخت ورودی دوم برای برخی ایستگاهها امکان افزایش جابهجایی مسافر توسط این خط فراهم میشود، اظهار کرد: بهطور مثال ایستگاه بیمه پیش از افتتاح ورودی دوم روزانه ۷ هزار نفر مسافر داشت که با راهاندازی ورودی دوم برای این ایستگاه در آن سوی اتوبان، ظرفیت جابهجایی این ایستگاه به ۱۷ هزار نفر افزایش یافت. مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه در مجموع مبلغی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسیها و جذب مسافر در خط ۴ است، عنوان کرد: بر این اساس درحالحاضر یک پیمانکار برای تکمیل امور باقیمانده در خط ۴ متروی تهران انتخاب شده و اولویت ما در این خط ایستگاه شادمان است. در این ایستگاه مقرر است برای جابهجایی راحتتر مسافران از خط ۲ به ۴ و بالعکس تدابیری اندیشیده شود.