تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی‌لارگانی:

قطع یارانه ثروتمندان پیگیری می‌شود

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قطع یارانه ثروتمندان که هدف اصلی تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها بود به درستی اجرا نشد و بنابراین در این دور از مجلس حتما پیگیری می‌شود.
قطع یارانه ثروتمندان پیگیری می‌شود

به گزارش می متالز، سیدناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به اولویت‌های دور یازدهم مجلس در بحث رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: کاندیداها در انتخابات رسما مباحث اقتصادی را جزو شعارهای خود قرار داده بودند و اکنون هم اولویت نمایندگان بحث تامین معیشت مردم است زیرا مردم با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: شاید بتوان یکسری طرح‌های دور دهم مجلس را که نمایندگان موفق به نتیجه رساندن آن‌ها نشده‌اند را دوباره پیگیری کرد، مانند بحث قطع یارانه ثروتمندان که هدف اصلی اصلاح و تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها بود و متاسفانه به درستی اجرا نشد.

وی با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم که خود لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس ارائه کرد هم این قانون را به درستی اجرا نکرد، افزود: دولت در آن زمان اعلام می‌کرد، 30 درصد جامعه تنها 70 درصد انرژی را مصرف می‌کنند اما شاهد بودیم در همان دولت همه مردم یارانه گرفتند. حتی دو میلیون و 500 هزار نفر از افراد خارج‌نشین و 500 هزار نفر از فوت شدگان جزو یارانه بگیران بودند و این ظلم بزرگی در حق مردم بود.

موسوی‌لارگانی تاکید کرد: با اجرای بحث هدفمندی یارانه‌ها یک تورمی به جامعه تزریق شد اما نتیجه لازم کسب نشد زیرا قرار بود در آن زمان با آزادسازی قیمت‌ها پرمصرف‌ها هزینه‌های خود را متقبل شده و کم مصرف‌ها هم جبران هزینه کنند بنابراین در این مجلس باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

عناوین برگزیده