تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۰۸۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس یازدهم مطرح کرد:

اولویت مجلس یازدهم توسعه صنعت حمل و نقل کشور است/ توسعه بخش خصوصی و افزایش بودجه نهادهای فعال در صنعت حمل و نقل

می متالز - نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند نقش چشمگیری در توسعه حمل و نقل کشور داشته باشد، اولویت مجلس یازدهم را توسعه صنعت حمل و نقل کشور دانست و بر توسعه بخش خصوصی و افزایش بودجه نهادهای فعال در این حوزه تاکید کرد.
اولویت مجلس یازدهم توسعه صنعت حمل و نقل کشور است/ توسعه بخش خصوصی و افزایش بودجه نهادهای فعال در صنعت حمل و نقل

به گزارش می متالز، نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند نقش چشمگیری در توسعه حمل و نقل کشور داشته باشد، اولویت مجلس یازدهم را توسعه صنعت حمل و نقل کشور دانست و بر توسعه بخش خصوصی و افزایش بودجه نهادهای فعال در این حوزه تاکید کرد.

افزایش تعامل مجلس و فعالان صنعت حمل و نقل

اقبال شاکری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، یکی از راه‌های توسعه صنعت در کشور را فراهم کردن راه‌های ارتباطی میان مجلس و نهادهای صنفی و حرفه‌ای در بخش خصوصی دانست و گفت: افزایش ارتباط مجلس با مجامع، موسسات، نهادها، انجمن‌های صنفی و حرفه‌ایی صنعت یکی از راه‌های درست حمایت از صنعت کشور در مسیر توسعه حمل و نقل است.

بخش خصوصی اولویت کمیسیون عمران

نماینده منتخب مردم در خصوص افزایش راه‌های ارتباطی میان انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای با مجلس جدید، اظهار کرد: ارتباطات با این مجامع به عنوان یکی از راه‌های خوب برای پی بردن به مضوعاتی است که باید در پیگیر‌های ما در کمیسون عمران در الویت قرار بگیرد.

یکی از اهداف برگزاری نشست با نمایندگان این مجامع به همین دلیل بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را بشنویم و آنها را پیگیری کنیم.

نماینده منتخب مردم در رابطه با این که مجلس نقش چشمگیری در توسعه حمل و نقل می‌تواند داشته باشد، گفت: کمیته‌های تخصصی در مجلس باید هر چه سریع‌تر برنامه ارتباطی خودشان را با انجمن‌ها، مجامع و موسسات حرفه‌ایی را احصا کنند و زیر ساخت‌های آن در مسیر توسعه را آماده کنند.

توسعه حمل و نقل، اولویت اصلی مجلس یازدهم

اقبال شاکری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم، افزایش توسعه صنعت حمل و نقل است، گفت: اولیت‌های‌ مجلس جدید توسعه صنعت حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی است، چرا که افزایش سرمایه‌گذاری در سیستم‌های حمل و نقل و زیرساختی آن باعث رشد جی دی پی کشور می شود.

توسعه حمل و نقل؛ افزایش اشتغال‌زایی

نماینده منتخب مردم در ادامه این گفتگو تأکید داشت: اولویت اصلی صنایع که در همه عرصه‌ها با آن سرو کار دارند، قیمت تمام شده محصولات و تولیدی از هزینه‌های تراسفور حمل و نقل است. بنابراین توسعه زیرساختات حمل و نقل نه تنها بر این عوامل تأثیر مثبتی خواهد داشت، بلکه موجب اشتغال‌زایی وسیعی در کشور می‌شود.

گسترش صنعت ریلی

اقبال شاکری در راستای توسعه زیر ساخت حمل و نقل اشاره کرد: از آنجایی که اکثر مجامع و موسسات با حمل و نقل به‌صورت شبکه‌ای به هم متصل هستند، لازم است که زیرساخت‌های توسعه حمل ونقل خصوصاً صنعت ریلی فراهم شود.

افزایش بودجه زیرساخت‌های حمل و نقل

نماینده منتخب مردم  در مجلس با اشاره به این که بودجه سازمان های وابسته به حمل و نقل باید افزایش پیدا کند، گفت: مجلس هر ساله، یک سوم بودجه را به حمل و نقل اختصاص می‌داد و با این کار توانست ۱۵۲ کیلومتر تونل مترو تمام بزرگراه‌ها را تکمیل کند و زیر ساخت‌های حمل و نقلی را در مسیر بهتری قرار دهد.

بنابراین مجلس باید یکی از اولویت‌های را فراهم کردن زیر ساخت‌های حمل ونقل کشور با افزایش بودجه، در نظر بگیرد.

توسعه بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل

نماینده مجلس یازدهم در پایان این گفتگو، گریزی نیز به بخش خصوصی داشت و اظهار کرد: اگر مجلس می‌خواهد حمل و نقل را توسعه دهد باید بودجه بیشتری برای آن‌ها در نظر بگیرد و مهم‌تر این که‌، زمینه مشارکت بخش خصوصی را برای تکمیل طرح‌های حمل و نقل کشور فراهم کند، زیرا فراهم کردن زمینه ورود بخش خصوصی، حمل و نقل را در مسیر توسعه قرار خواهد داد، بلکه موجب تقویت نقش نهادها و موسسات وابسته به حمل و نقل در منطقه غرب آسیا خواهد شد.

عناوین برگزیده