تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۰۸۳۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد 195 درصدی فروش ارفع در اردیبهشت ماه

می متالز - میزان فروش شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت ماه سال جاری به سه هزار و 620 میلیارد ریال رسیده است که نسبت به فروردین ماه، 195 درصد رشد دارد.
رشد 195 درصدی فروش ارفع در اردیبهشت ماه

به گزارش می متالز،  شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت ماه سال جاری توانست فروشی در حدود سه هزار و 620 میلیارد ریال داشته باشد که این میزان در مقایسه با فروردین ماه سال جاری، حدود 10 درصد رشد نشان می‌دهد. ارفع در فروردین سال جاری یک هزار و 226 میلیارد تومان فروش داخلی و صادراتی داشت.

نمودار 1 نشان می‌دهد شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت ماه سال جاری توانست 68 هزار و 962 تن شمش فولادی تولید کند که نسبت به فروردین ماه همین سال 14 درصد رشد نشان می‌دهد. ارفع در فروردین ماه 60 هزار و 190 تن شمش فولادی تولید کرده بود. در عین حال ارفع توانست در اردیبهشت ماه سال جاری 72 هزار و 124 تن آهن اسفنجی تولید کند که کاهش اندک 0.5 درصدی نسبت به فروردین ماه نشان می‌دهد. در فروردین ماه ارفع توانسته بود 72 هزار و 124 تن آهن اسفنجی تولید کند.

نمودار 2 حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت ماه توانست 76 هزار و 237 تن شمش فولادی را به فروش برساند که در مقایسه با فروردین ماه سال جاری 184 درصد رشد نشان می‌دهد. در حالی که ارفع در فروردین ماه سال جاری تنها 26 هزار و 834 تن شمش فولادی به فروش رسانده بود. ضمن اینکه ارفع در زمینه آهن اسفنجی فروش نداشت و تمامی آن در تولید شمش فولادی به کار گرفته شد.

در نمودار 3 مشاهده می‌شود ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در اردیبهشت ماه سال جاری، توانست سه هزار و 620 میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان نسبت به ماه فروردین ماه، رشد نشان می‌دهد. ارفع توانسته بود در فروردین ماه یک هزار و 226 میلیارد ریال درآمد از محل فروش شمش کسب کند.

نمودار 4 نشان می‌دهد نرخ فروش شمش فولادی ارفع در اردیبهشت ماه سال جاری 47 میلیون و 492 هزار ریال به ازای هر تن بود که 4 درصد رشد نسبت به فروردین ماه دارد. نرخ فروش شمش ارفع در فروردین 45 میلیون و 704 هزار ریال به ازای هر تن بود.

آهن و فولاد ارفع در دو ماه ابتدایی سال جاری 103 هزار و 71 تن شمش فولاد به فروش رساند که نسبت به سال گذشته  کاهش نشان می‌دهد. ارفع در فروردین و اردیبهشت سال 1398 حدود 115 هزار و 128 تن شمش به فروش رسانده بود. در همین حال این شرکت توانست طی دو ماه نخست سال 1399، چهار هزار و 847 میلیارد ریال درآمد کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد. آهن و فولاد ارفع در سال گذشته چهار هزار و 408 میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود.

لازم به ذکر است که علت کاهش تولید شمش فولادی ارفع در اردیبهشت، ادامه کمبود مواد اولیه در کشور است و این شرکت تنها چادرملو را به عنوان تامین‌کننده خود می‌بیند. ضمن اینکه علت کاهش حجم فروش این شرکت در دو ماه نخست سال به ویژه در فروردین ماه، ابطال چندین معامله این شرکت در بورس کالا و عدم صدور مجوز برای صادرات شمش فولادی آن بوده است. با این وجود رشد نرخ شمش فولادی در سال جاری به رشد فروش این شرکت کمک شایانی کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد