تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴
سرویس خبر : محیط زیست
در آیین تکریم و معارفه رییس اداره محیط زیست زرند مطرح شد:

فرماندار زرند: لزوم رصد دقیق میزان آلایندگی کارخانجات زرند/ ️مدیرکل محیط زیست کرمان: آلایندگی کارخانجات فولاد زرند ایرانیان، استاندارد است

می متالز - طی آیینی صبح امروز در محل فرمانداری زرند، با حضور فرماندار زرند و با صدور حکمی از سوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، مسعود سالاری به عنوان رئیس جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند منصوب و از زحمات و تلاش های دوساله “رحیم منتظر” مدیر سابق این اداره قدردانی و تجلیل شد.
فرماندار زرند: لزوم رصد دقیق میزان آلایندگی کارخانجات زرند/ ️مدیرکل محیط زیست کرمان: آلایندگی کارخانجات فولاد زرند ایرانیان، استاندارد است

به گزارش می متالز، “علی صادق‌زاده” فرماندار زرند در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزنده مهندس منتظر رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان، گفت: با توجه به رشد، توسعه و بهره‌برداری چشمگیر صنایع و معادن در سطح شهرستان و مطرح شدن زرند به عنوان قطب جدید و بزرگ صنعت فولادسازی کشور و اینکه هرکجا پای صنعت، معادن و کارخانجات صنعتی در میان باشد سخن از آلایندگی‌های مربوطه هم وجود دارد، لذا مسوولیت اداره محیط زیست این شهرستان امری بسیار خطیر و مهم است.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مردم نیست و باید به آن بدور از هرگونه سلایق خاص شخصی، سیاسی و اقتصادی و بعنوان خط قرمز نگاه شود، از مهندس سالاری رئیس جدید و پرسنل آن اداره خواستار رصد و بازرسی دقیق، مکرر و کارشناسی شده از کارخانجات و شرکت های صنعتی فعال شهرستان در راستای بررسی تحقق دقیق آمار استاندارد غیر خطرناک آلایندگی‌ها شد.

وی در پایان خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش اداره کل محیط زیست کرمان جهت توسعه پایدارزیست محیطی شهرستان شد.

“مرجان شاکری” مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه همکاری و تعاملات سازنده فرمانداری زرند در سال گذشته با این اداره کل و با بیان اینکه جابجایی پست‌های مدیریتی در جهت بالا بردن راندمان خدمات به مردم است، خواهان تعامل و همکاری حداکثری دستگاه‌های اجرایی شهرستان بخصوص فرمانداری با مدیر جدید و پرسنل این اداره جهت پیشبرد اهداف زیست محیطی زرند شد.

وی ضمن اشاره به گسترش و توسعه روز به روز صنایع و معادن در شهرستان زرند بر اجرای دقیق و درست قوانین زیست محیطی در این شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه کارخانجات فولاد زرند ایرانیان خصوصاً مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران بطور دقیق، مستمر و دوره‌ای حداقل سه ماه یکبار مورد ارزیابی میزان آلایندگی توسط کارشناسان مجرب محیط زیست قرار می‌گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه آلایندگی این مجموعه در حد استاندارهای زیست محیطی و غیرخطرناک برای سلامت عموم و مورد تایید است.

شاکری ادامه داد: بدلیل پیچیدگی با حجم بالای تجهیزات صنعتی بکار رفته در مجموعه قطران زرند، امکان آلایندگی خطرناک در لحظه کوتاه و به تبع آن ایجاد بوی نامتبوع دور از انتظار نیست که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با راه‌اندازی کامل پروژه بزرگ زیست محیطی CDQ مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران (خاموش‌سازی کک به روش خشک و خنثی) بطور کامل این مشکل نیز برطرف شود.

شایان ذکر است “مسعود سالاری” دانشجوی مقطع دکتری مدیریت منابع خاک در دانشگاه تهران می‌باشد و از سوابق کاری ایشان می‌توان به کارشناس اداره کل محیط زیست استان کرمان اشاره نمود.

 

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد