تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۰۸۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جهش تولید همدان با راه‌اندازی ۱۴ واحد صنعتی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از راه‌اندازی ۱۴ طرح صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این طرحها در زمینه فولاد، پتروشیمی، دستگاه ارز دیجیتال،کاغذ و شیشه هستند که در سال جهش تولید به جمع صنایع موجود اضافه می‌شود.
جهش تولید همدان با راه‌اندازی ۱۴ واحد صنعتی

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین روز سه شنبه اظهار داشت: برای این طرح ها سه هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ثمره آن را در جهش تولید و اشتغال استان می بینیم.

وی اضافه کرد: چهار طرح یاد شده مربوط به توسعه خطوط تولید و افزایش محصولات جدید است و ۱۰ طرح دیگر برای نخستین بار وارد چرخه تولید می شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: پتروشیمی هگمتانه، کارخانه مهان کاغذ و موتور سیکلت گازسوز از جمله صنایعی هستند که امسال به بهره برداری می رسند.

متین با اشاره به ساخت دستگاه ارز دیجیتال توسط شرکت شوکت افزود: این واحد صنعتی به تازگی نخستین محموله کیت های مخصوص را وارد کرد که پس از گذراندن کارهای ریجستری به مرحله مونتاژ می رسد.

وی یادآوری کرد: این خط تولید در هفته دولت بهره برداری می شود و در مرحله بعدی برای ساخت کیت های مورد نیاز اقدام می کند.

طرح توسعه کارخانه شیشه از دیگر طرح های اثرگذار در اشتغال و تولید همدان به شمار می رود که به گفته متین به مراحل پایانی رسیده و آخرین مجموعه ماشین آلات را وارد کرده و در حال نصب است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه شیشه های جار و بطری کشش خوبی در بازار دارد افزود: توسعه کارخانه شیشه بر همین اساس و با سرمایه گذای ۷۰ میلیارد تومانی در حال اجرا است.

کارخانه های فولاد راد و فروسلیس آذرخش از دیگر صنایع استان هستند که تولید خود را توسعه داده و به زودی بهره برداری می شود.

 ۱۰۴۹ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان همدان فعالیت می کنند.

عناوین برگزیده