تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۰۸۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم دارایی‌های مالی در سبدهای مختلف

می متالز - میر وحید مقیمی اصل در ادامه مطالب آموزشی خود درباره بازار سرمایه به بررسی قوانین معاملاتی و چگونگی استفاده از آنها در بازار سرمایه می‌پردازد.
تقسیم دارایی‌های مالی در سبدهای مختلف

به گزارش روند بورس امروز، آگاهی نداشتن از قوانین معاملاتی پیامدهای جبران ناپذیری دارد، بی توجهی به این قوانین آسیب‌های مالی و روحی سنگینی را به سرمایه‌گذاران تحمیل می‌کند.

شرط نخست و بسیار مهم در بازار سرمایه برای معامله‌گر باید حفظ سرمایه اولیه باشد، سرمایه‌گذار پس از پذیرش این شرط ملزم به رعایت اصول اولیه است، سرمایه‌گذار با استفاده از این اصول می‌تواند فعالیت در بازار سرمایه را آغاز کند، در نتیجه سرمایه‌گذاری امکان دستیابی به سود از این حوزه را خواهد داشت.

از مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که برای حفظ سرمایه ناچار به پیروی از مدیریتی صحیح برای حفظ سرمایه اولیه هستیم. مدیریت سرمایه نخستین قانون در سرمایه‌گذاری است که باید به آن پایبند باشیم، یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: هیچ وقت همه‌ تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد قرار نده!

مفهوم این سخن یعنی در صورت وقوع یک حادثه و اتفاق بد، همه دارایی‌های خود را نابود شده خواهید دیدبنابراین برای کاهش احتمال وقوع این حادثه باید دارایی‌های خود را در سبدهای مختلفی قرار داد. برای استفاده از این نکته در بازار سرمایه باید گفت که همه دارایی‌های خود را در یک سهم نباید قرار داد؛ زیرا در صورتی که سهم مطابق پیش‌بینی شما رفتار نکرد، شما را متحمل ضرر بسیاری می‌کند.

سرمایه‌گذاران باید دارایی خود را به چند بخش تقسیم کنند، این اقدام سبب می‌شود تا ریسک سرمایه‌گذاری به حداقل برسد، باید یادآوری کرد که برای اطلاع از این سازوکار معاملاتی، هر فرد می‌تواند از منابع مختلف در دسترس، استفاده کند.

در بخش بعدی به قانون حد ضرر و چگونگی اعمال این قانون در بازار سرمایه خواهیم پرداخت.

عناوین برگزیده