به گزارش می متالز، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان از ابلاغ دستورالعمل بهبود فرآیند خدمت رسانی مطلوب به اصناف کشور خبر داد و افزود: به منظور تسریع در روند رسیدگی به شکایات، شفافیت و صرفه جویی در هزینه های شاکی و متشاکی، طی ابلاغی به سازمان های صمت سراسر کشور، مقرر شد، تمامی شکایات واصله از عملکرد کمیسیون های نظارت، هیات های اجرایی انتخابات و تشکل های صنفی، از طریق سامانه ایرانیان اصناف مورد بررسی قرار گیرد.
دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، ملاک ارزیابی عملکرد سازمان های صنفی را سامانه مذکور عنوان کرد و گفت: شاکی با ثبت شکایت در سامانه www.iranianasnaf.ir و اخذ کد رهگیری تمام مراحل شکایت را رصد می کند و مسئولیت نظارت بر فرایند رسیدگی به شکایات بر عهده رییس کمیسیون نظارت شهرستان و نهایتا مرکز استان می باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد، دبیرخانه هیات عالی نظارت در تلاش است با تقویت، ایجاد و اصلاح زیرساختهای الکترونیک، در تسهیل امور اصناف کشور اقداماتی در خور شأن این جامعه بزرگ بردارد.