تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۰۹۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از بورس خارج شد

می متالز - بورس فرانکفورت از خروج نماد لوفت هانزا دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان و جایگزینی دومین شرکت بزرگ مستغلات در این کشور خبر داد.
دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از بورس خارج شد

به گزارش می متالز، بورس آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: لوفت هانزا از ۲۲ ژوئن (یکم تیر) از بورس فرانکفورت خارج و دویچه وونن دومین شرکت بزرگ مستغلات جایگزین آن خواهد شد.

براساس این گزارش، لوفت هانزا تا قبل از شیوع کرونا، دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از لحاظ تعداد مقاصد پروازی، چهارمین هواپیمایی بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد، هفتمین شرکت از نظر حمل‌ و نقل بار و مجموع مسافت‌های پروازی و دهمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ حمل‌ و نقل مسافر بود.

بر اساس این گزارش، شاخص دکس ۳۰ فرانکفورت که از سال ۱۹۸۸ راه اندازی شد نمادهای ۳۰ شرکت بزرگ آلمانی آدیداس، بایر، بی ام دبلیو، دایملر، دویچه بانک، هنکل، زیمنس، فولکس واگن و وایرکارد را در خود جای داده و ارزش سهام این ۳۰ شرکت چیزی حدود ۱.۲ تریلیون یورو تخمین زده می شود.

شرکت زیمنس با سهم ۹.۳۴ درصدی، بیشترین تاثیر وزنی را در این شاخص دارد و پس از آن بایر با سهم ۸.۲۷ درصدی قرار گرفته است.

از مدت ها قبل به دلیل شیوع کرونا، ارزش سهام شرکت لوفت هانزا رو به کاهش بود و بخش بزرگی از پروازهای این شرکت به سراسر جهان موقتا لغو شده و تنها طی سه ماهه نخست سال جاری ۲.۱ میلیارد یورو زیان داشته است.

دولت آلمان برای نجات لوفت هانزا از ورشکستگی تصمیم گرفته در قالب یک بسته نجات ۹ میلیارد یورویی (۱۰.۲ میلیارد دلار) پرداخت کند و در عوض ۲۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار بگیرد. این توافق هنوز قطعی نشده و سهامداران باید با این تصمیم در رای گیری بیست و پنجم ژوئن که قرار است آنلاین برگزار شود، موافقت کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده