تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۹۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ثبت رکورد جهش ۴۷ هزار و ۳۴۲ واحدی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سرمایه گذاری + ۱۲ نماد

می متالز - در روز رکورد جدید افزایش ۴۷ هزار و ۳۴۲ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سرمایه گذاری و ۱۲ نماد دیگر شامل معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سرمایه گذاری + ۱۲ نماد

به گزارش می متالز، در جریان معاملات دومین روز کاری هفته، بازار سهام با با افزایش تقاضا در اکثر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با رشد 47 هزار و 342 واحدی و ورود به کانال یک میلیون و 116 هزارتایی رکوردی جدید به ثبت رساند و به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب بیش از 8.9 هزار میلیارد تومان در بورس و 3.9 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، بانک تجارت، بانک صادرات، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه شستا با داد و ستد بیش از 717، 709، 535، 330 و 288 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 17 تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ضمن رشد 2 درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد بیش از 2 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های خط دریا بندر، آما، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه گذاری وثوق امین، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، پارس الکتریک، لنت ترمز، شیشه دارویی رازی، کاغذپارس، پارس مینو، خوراک دام پارس، لیزینگ ایران، توسعه و عمران نایین و معدنی دماوند مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سرمایه گذاری و 12 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد