به گزارش می متالز، عبدالله تقی پور در جلسه امروز شورای شهر تبریز با اشاره به عزم شورای پنجم برای تکمیل خط یک قطار شهری تبریز گفت: امروز ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری لازم است و تاکنون ارقام بالایی برای تکمیل خط یک هزینه شده است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خط یک را به بهره برداری برسانیم و خطوط چهارگانه راه اندازی شود دیگر نیازی به صرف بسیاری از هزینههای مسیر گشایی و امثال آن نیست.
وی افزود: در خط یک اکنون مدت انتظار در مترو ۱۷ دقیقه است که این زمان مناسبی نیست که در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مقرر شد زمان انتظار کاهش یابد.
تقی پور اضافه کرد: گسترش پارهخط ها باید اولویت حمل ونقل عمومی باشد.
وی با بیان اینکه خط دو تعطیل بود و دو تیبیام در این خط بیکار است و تعطیلی هر روز دستگاهها به ضرر تبریز است.
تقی پور اظهار داشت: خط پنجم قطار شهری تحت عنوان قونقا به راه آهن در کمیسیون و شورا بررسی نشده است.
وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول قطار شهری در بانک است گفت: با وجودی که این مبلغ از بانک شامل سود میشود اما بازهم به ضرر شهرداری بوده و نمیتوانیم از سرمایه گذاریهای انجام شده در مترو استفاده کنیم تأمین نیاز خط یک قطار شهری از محل منابع غیر نقدی شهرداری تبریز اختصاص یابد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بر اساس اعلام سازمان قطار شهری زمان انتظار در مترو از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته که قابل تقدیر است.
غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: در حالی که مترو پول دارد نباید شاهد تعطیلی خط دو و تعدیل نیرو باشیم، آیا در تحقیقات خود علت این تعدیل را متوجه شدید.
تقی پور پاسخ داد: دلیل تعطیلی خط ۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود. هر مقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است.
وی اظهار داشت: بحران ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی بلند مدت شد که مقرر شد تمام پرداخت حقوق کارکنان انجام شود.