تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۱۰۹۲۴۵
سرویس خبر : انرژی
رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل:

تصفیه‌خانه مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود

می متالز - رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل از بهره برداری تصفیه خانه این مجتمع فولادی تا سال آینده خبر داد و گفت: این تصفیه خانه در زمان تکمیل، یکی از به روزترین و کیفی ترین تصفیه خانه های کشور از نظر تکنولوژی و همچنین کیفیت آب خروجی خواهد بود.
تصفیه‌خانه مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود

به گزارش می متالز، «حمیدرضا خوروش» گفت: تصفیه خانه مجتمع فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای احداث این تصفیه خانه برای تصفیه پساب خروجی فاضلاب کاشان اظهار داشت: این تصفیه خانه در زمان تکمیل، یکی از به روزترین و کیفی ترین تصفیه خانه های کشور از نظر تکنولوژی و همچنین کیفیت آب خروجی خواهد بود.

خوروش با بیان اینکه آب خروجی از این سیستم تصفیه فاضلاب، مطابق با به روزترین استانداردهای زیست محیطی بوده و حتی قابلیت مصرف شرب دارد، خاطرنشان کرد: برای احداث این تصفیه خانه، یکی از بزگترین شرکت های بین المللی دانش بنیان در حوزه  تصفیه پساب به کار گرفته شده و با تاکید مدیریت و مشاوران مجتمع فولاد کویر، بالغ بر ۸۵ درصد از فرایند ساخت قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت های داخلی کشور انجام شده است.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با تاکید بر عزم مجتمع فولاد کویر در بومی سازی تکنولوژی مورد استفاده در این تصفیه خانه خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پروژه، فصل نوینی را در زمینه تصفیه پساب و مدیریت آب در کشور ایجاد می کند و ثمرات آن برای منطقه آران و بیدگل و حوزه آبخیز دشت کاشان مشهود خواهد بود.

حمیدرضا خوروش با تاکید بر اینکه خروجی تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر آب قابل شرب خواهد بود، اظهار داشت: وجود این میزان آب تصفیه شده می تواند ظرفیت های بسیار ارزشمندی را برای صنایع و سایر حوزه هایی که نیازمند آب با کیفیت هستند در منطقه ایجاد کند.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل تصریح کرد: بدون شک تاکنون تا این حد بر روی کیفیت خروجی تصفیه خانه کار نشده و خوشبختانه مجتمع فولاد کویر مصمم است که در این زمینه اقدامی ارزشمند و ارزش آفرین انجام دهد.

خوروش خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه علاوه بر تامین نیازهای مجتمع فولاد کویر قادر است سایر نیازهای منطقه را نیز تامین کرده و در زمینه کاهش مصرف منابع آب زیرزمینی اقدامی اثرگذار و ماندگار صورت دهد.

وی با بیان اینکه برای انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان به مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل بالغ بر ۱۸ کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است تصریح کرد: امیدواریم به زودی با احداث و بهره برداری از تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر شاهد شروع یک حرکت نوین و جدید در این زمینه در کشور باشیم.

عناوین برگزیده